3 UKER PÅ LOFFEN & VAKKERT KVELDSBESØK

Yeppz..i dag er det faktisk 3 uker siden jeg kjørte fra venninna mi med retning Finnmark, og bare vært å loffa rundt. Og fy flate for en tur det har vært.

Jeg veit jo at jeg ikke har vist dere absolutt alt siden det har vært så som så med hele bloggen, men kanskje jeg kommer med et “flashback”-innlegg eller to etter hvert..kanskje..

Nå har jeg (dessverre) begynt på returen og skal surre meg en tur til øya, fordi jeg har ting som må ordnes. Som oppgradering av garderoben. Jeg har jo alt av vinterklær der, og enkelte dager nå i det siste hadde det vært jækla kjekt med litt tykkere klær, altså.

I går ble det mest bare kjøring på meg, etter at jeg hadde inntatt frokosten min i høyden.  Jeg starta med å kjøre nesten opp til selve Nordkapp, men snudde noen solide steinkast unna både fordi jeg har vært der et par ganger før, og ikke minst fordi jeg ikke ville bruke penger.
Etter at jeg returnerte derifra, kjørte jeg innom Skarsvåg, Gjesvær, Honningsvåg og Nordvågen. Jeg er jo IKKE glad i å valse rundt blant folk & fe, så jeg nøyde meg med å knipse ett og anna bilde på avstand på alle stedene – unntatt Honningsvåg.

Skarsvåg..

Nordvågen..

Og fantastiske Gjesvær med litt inngående studering av en gammel ruin nede i fjæra.

Og selvfølgelig filma jeg litt til TikTok, det ser du HER.

I natt har det vært et forrykende vær, med regn og så mye vind at jeg så meg nødt til å lukke bakluka som ellers har vært åpen stort sett hver eneste natt disse ukene. Men før uværet tok helt overhånd, var jeg så sabla heldig at jeg fikk ho Aurora på besøk.. like vakker som alltid. Det var temmelig vrient å få klare bilder på grunn av vinden, men noen ble det – og jeg fikk testa ut noen forskjellige innstillinger.

Og nå er jeg da i kjøringa igjen. Gidder ikke stresse, men tar livet som det kommer.

Ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen ❤️

Det forrige innlegget mitt “UPLANLAGT TUR OG JERN-GAMMEN” finner du HER

Og det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

9 kommentarer
    1. Vakre nordlyset 🙂 Fine bilder fra turen din. Vi var innom Honningsvåg da vi var til Nordkapp. Liten og koselig plass. Gutta mine har familie derfra 🙂 Uttakleiv 🙂

    2. Det er en glede å følge deg.Men hva slags bil har du nå?Det må være noe som har gått meg hus forbi:)

    3. Flott helt, helt der oppe i nord også! Fine bilder også! Og – i tillegg nordlys….! Fikk nordlysvarsel tidligere i kveld – 20 % sjanse for å se nordlys her idag (det er VELDIG høyt her nede….)! Bare en ting som er feil – det stormer og pissregner verre enn på lenge…..! Så – det var det nordlyset….. 🙂 klem

    4. Flotte bilder fra turen din. Får jo sett litt av Finnmark. Har vært i Hammerfest og Vardø, men det er lenge siden. Var ute i dag og merket at det var svinekaldt. Bare å lete fram noe varmere klær. Tok bilde av nordlyset her om dagen. Tror snøen får vente med å komme sånn at jeg kommer meg til vogna. Sitte ute i mørket med bålpanna og se etter nordlyset og bare kose meg. Klem

    5. Du gode min for vakre bilder du tar og nordlyset er jo magisk. Nordvågen og Gjesvær har jeg vært så det var fint å se igjen. Flott vær har du jammen også hatt. Kos deg på fredagen. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg