3 HØNER, 1 HANE, 2 KVÆFJÆRINGA & EI SELFIE

Riktig god mårra og god onsdag. Da skriver vi 3 april..og jeg må bare si at jeg er superfornøyd med starten på denna nye måneden. Om du fikk med deg det siste innlegget mitt i går der jeg ga dere en liten smakebit av en fantastisk koselig dag så veit du at jeg hadde kjørt til Lofastkrysset for å fylle drivstoff og hadde surra meg videre den veien som går innover mot Gullholm. Og veit dåkker ka? Der fant æ en bålmann, hehe.

Okey, om du trur at jeg er blitt fette, rape gal nå, og bare klenger meg på første og beste menneske som har fyrt i gang et bål, så må jeg nok skuffe deg, SÅ gal er jeg ikke blitt ( ikke riktig enda i alle fall..)

Nei saken er at jeg har melda litt med kar´n tidligere og hadde lovd at jeg skulle ta kontakt om jeg var i området, sånn at vi kunne skravle litt rundt et bål. Så dermed skaut jeg hjertet opp i halsen i går og sendte ei melding for å sjekke om det passa – noe det da gjorde – og så surra jeg meg bortover. Jeg skal innrømme at jeg var dritnervøs, for dere veit nå meg og folk – og nye folk er jo ekstra skumle. Men jeg hadde absolutt ingen ting å frykte, for fyren var kjempetrivelig, han. Han hadde fyrt opp i bålpanna til jeg kom, og serverte ei nydelig kaka til kaffen.

Jeg nevnte jo to kvæfjæringa i overskrifta, og det stemmer bra det. For området han bor i tilhører faktisk Kvæfjord kommune (som jeg da bor i) sjøl om jeg kjørte nesten to timer og gjennom både andre kommuner og fylke for å komme dit. Ergo er han kvæfjæring han også..og i tillegg fikk han et lite besøk av en kompis også – så dermed møtte jeg 2 kvæfjæringa.

Så var det resten av overskrifta da. Som ei Selfie. Ja EI.. Han har ikke mindre enn 3 katter, men den eneste som orka å ta turen ut og hilse på var ho Selfie. Kult navn ja? Og som alle “selfie”sjeler med respekt for seg sjøl, så visste hun virkelig å jåle seg til litt. I tillegg var hun et skikkelig fangban, og tok gladelig imot klapp og kos.

Så var det dissa hønene og den hanen da. Og der må jeg si at jeg var mektig imponert og totalt fascinert. Han har 3 høner og en hane som får lov til å gå rundt og gjøre akkurat som de vil. Nå var det kun ei – ho Stefanie som kom ned til der vi satt og båla, men jeg som kun har opplevd høns bura inne uten lov til å bevege seg fritt var faktisk halvveis i ekstase over denna høna spankulerte rundt beina mine og spiste pølsebrød som jeg fikk lov å mate henne med.

De andre hønsene og hanen ville som sagt ikke komme ut – så da tok kar´n meg med inn for å hilse på de. Første bildet viser hanen i fokus  (ja han har plukka litt fjær) og det neste viser den ene høna i fokus.. men den siste høna hadde gjemt seg så ho fikk jeg aldri knipsa noe bilde av.

Nevnte jeg at jeg ble mektig imponert??

Etter at vi var ferdig med å titte på høns & hane fikk jeg ei lita omvisning både i hus og fjøs. Det var mye kult å se rundt om kring der, altså.. som julehuset hans i fjøset. Glad i jula som jeg er, ble jeg søkkimponert over at han faktisk har et rom der jula varer hele året.. ikke bare til påske.

I tillegg fikk jeg faktisk ei lita omvisning i nabolaget også, så som dere kanskje forstår var gårdagen virkelig noe utenom det vanlige for meg, med masse frisk luft og masse positive inntrykk Men til slutt innså jeg at jeg måtte bare starte på returen. Da hadde jeg faktisk vært der i ca 6 timer og klokka var rukket og bli tidlig kveld.

Juppsiyeppz – that´s all for now folks.
Nå skal jeg lage meg litt mer mårrakaffe og se om jeg får skremt litt frokost i skrotten.

Ha en riktig flottersfin dag da alle sammen ❤️ CU L8R

8 kommentarer

Siste innlegg