FORMIDDAGSTUR I SKAUEN

Heisann folkens – i dag har jeg hatt en kanonstart på dagen. Var oppe rimelig tidlig og tok frokosten på verandaen (som vanlig) – og det var så innmari deilig med luft, at jeg like godt hyra på meg tur-klærne og traska meg en tur ut i skauen rett oppaførr der jeg bor.

Har ikke vært på akkurat det området å gått på mange, mange år..sikkert 25 år siden sist – og det var skikkelig trivelig =)

Er vel ikke så mye å si om selve turen da, annet enn at det var fantastisk deilig å surre for seg selv i egne tanker – så jeg lar bildene ta seg av det meste av fortellinga, hehe =D

Starta litt bortenfor der jeg bor – og kursa meg inn på en gammel, overgrodd sti..

..og jumpa meg over ei bittelita elv =D

Deretter var det å traske seg innover i skauen..

Fant bl.a et gammelt tre som var ganske kult å klatre i – helt til jeg deisa halvveis på rævva ned igjen, hehe =P

 Etter å ha traska ei stund, kom jeg til en stor, flott stein med en helt fantastisk tykk, myk og god mose..

..der jeg bokstavelig talt flata ut i horisontalen – og hadde en kjekk utsikt både utover..

..og oppover <3

Lå lenge der på rygg og filosoferte. Det var en aldeles nydelig temperatur, selv om det var overskyet – men til slutt ble det litt kjølig likevel, fordi mosen var såpass fuktig.
Så da var det bare å hoppe ned på flat mark igjen, og tusle seg videre.

På turen ned, kom jeg plutselig over et kjempestort område med bringebær-ris..og utrulig nok, en haug med modne bær.
Fantastisk, med tanke på at vi er hoppet over i oktober alt =)

Til slutt var turen min over – og jeg hadde gått sånn at jeg kom ned på oversiden av huset, i stedet for på veien nedenfor =)

Så som dere sikkert skjønner, hadde jeg en aldeles herlig tid i formiddag – snakk om hverdagslykke for naturbarnet i meg <3 =D

Ha en nydeligvakker dag videre, da..sees plutselig =D
 

#blogg #hverdagsblogg #tur #fottur #skog #skogstur #pause #kos #kosepause #utsikt #bær #bringebær #hverdagslykke

12 kommentarer

Siste innlegg