STAKKARS KONGEN MIN..

I går kveld, etter den flotte overnattinga “nattinaturen” som du kan lese om HER, kjørte jeg bort til øya og søstera mi & co, og var der i natt..fordi jeg i dag skulle hjelpe svigerbroren min å taue en bil til dumping i Harstad.

Normalt tar det ca.1 time fra dem til fergekaia – så vi starta godt og vél 2 timer før, for å være sikre på å ha god tid. 
Plassen der vi plukka opp bilen hans, ligger på starten av en laaaang oppoverbakke som slynger seg opp et fjell vi måtte over. Kongen min er jo ganske tungrodd, og har problemer med å få noe særlig fart på seg når vi starter i en bakke..så når han fikk en tung KIA hengende etter seg, ble han rett og slett grineter på meg.
Jeg fjerna jo termostaten på han tidligere i sommer, fordi han hadde en tendens til å ville koke over…men det hjalp ikke mye nå – og etter god & vél ei mil, måtte jeg stoppe og la han få roe ned gemyttet litt..

Passa nå på å ta et par bilder mens vi venta =) 

 

Så putra vi oss videre. 
KIA´en til svigerbrorsan var fri for strøm, så han fikk ikke brukt nødblinken noe særlig..servoen var gåen, noe som gjorde at det ble så som så med å få fulgt skikkelig med i svingene..og i tillegg hadde han så lite bremseeffekt, at han måtte trø med begge føttene for å få pedalen til å ta litt.
Dermed bremsa han en del med håndbrekket – som resulterte i at det hengte seg oppe – og når jeg da skulle prøve å hente fart nedover den lange undervannstunnelen mellom øyene, måtte jeg gi alt jeg hadde av gass, for å prøve å få nok fart til å dra han opp på andre siden. Heldigvis slapp håndbrekke nesten ned i bunnen av tunnelen – men det var “for seint”..så kongen som dessverre hadde veldig lite fart når han tok fatt på oppstigningen, slepte og dro det lille han maktet oppover – og var så langt oppe på rødmerket på temperaturen som det gikk an å komme. Stakkars!!

Så med én gang vi var kommet oss trygt ut av tunnelen, vrengte jeg han i grøfta så vi var ute av veien, fikk stoppa motoren og opp med panseret – livende sikker på at jeg hadde drept kongen min..

Han bobla og fresa og buldra noe vanvittig – men jeg kunne ikke se noe som virka unormalt – så vi lot han stå der å spytte & frese for seg selv ei stund, mens jeg tok enda mer bilder..

 

..og tenk..20 minutter senere kunne vi putre videre – uten flere tykje-bakker – og rakk heldigvis ferga med god margin..og fikk sendt KIA’en  til sitt siste hvilested 🙂

Så i dag synes jeg virkelig synd på min elskede King Blaze..og har lovet han på tro og ære, at det der skal han slippe å gjenta med det første..hehe =P

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #mandag #bil #biler #taue #motor #motorkraft #drahjelp #drakraft #nissan #pickup #kingcab

10 kommentarer
    1. Stakkars bilen din….ja i dag har den virkelig fått kjørt seg….men den er sterk..så det gikk nok bra….Ha en god kveld og natt! Flotte bilder!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jeg hadde virkelig vondt av han…meeen..han er jo en kraftig kar, beregnet for å jobbe litt – så det gikk jo bra..er bare glad for at den tunnelen ikke var en kilometer lenger, hehe =D Takk for det, og en riktig fin kveld til deg =D

    3. Synd for kongen din at han måtte stoppe og hente seg inn igjen, men fint for oss. Vi fikk se nydelige bilder!
      Ha en god natt og gi kongen en klapp på panseret! :)))

    4. Håpet virkelig det gikk bra for bilen din, lettere å ringe til slike folk med kranbil som henter biler….tråkig hvis din bil skulle ta kvelden…..Flotte bilder underveis dette. Vakker natur.

    5. Ei_heks: Ja jeg hadde virkelig vondt av han :/ Men aldri så ille..osv..så takk for ros av bildene 🙂 Takker, natta ble god den..og det skal jeg jammen gjøre :))

    6. solliv: Joda, ser ut til at han overlever 🙂 Problemet i sånne situasjoner for oss, er økonomi..det blir svindyrt å tilkalle sånne biler..derfor må man bare trø til og håpe det beste =D Takker så mye for det 🙂 Ja naturen er det ikke noe å si på :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg