JEG GÅR EN SPENNENDE TID I MØTE

Hei og hoppsann, alle sammen..som jeg så vidt nevnte i det forrige innlegget mitt – “KRIGSMINNENE PÅ EVENESTANGEN” – har jeg en del spennende ting som skjer i livet mitt nå.
De av dere som følger meg her inne, har kanskje fått med seg at jeg har bodd i leiligheta mi “på nåde” siden i mai, da den opprinnelige leieperioden min var over. Da avtalte jeg og husvertene at jeg skulle fortsette å bo her én måned om gangen, til dattera i huset fikk bestemt seg om hun skulle flytte tilbake hit, eller ikke.
Og nå er det da på tide for meg å flytte ut =)

Fra 1.september flytter jeg i “bo-fellesskap”..og ikke bare til en annen kommune – men faktisk også til et annet fylke – Nordland..spennende =D
Nå er det ikke så langt unna som det kan høres ut, kun ca.5 mil..dvs. under en times kjøring, så er jeg i Harstad.

Og ja – jeg skrev bo-fellesskap, for jeg skal faktisk flytte til ei veldig god venninne av meg (vet jeg har nevnt henne i et tidligere innlegg..vi har kjent hverandre i snart 40 år..)
Hun har  en svær enebolig helt alene, og har veldig lyst på selskap i huset siden alle ungene er flydd ut av redet. Vi har snakket om detter flere ganger i løpet av det siste året – og nå er vi blitt enige om å forsøke, og se hvordan det går. Vi er temmelig like i tankemåte – og har masse felles interesser – så det er vel en grunn for at vi har vært venninner i så mange år. 

Jeg har en veldig god magefølelse for dette, og tror det kommer til å gå kjempebra =D

Så nå er jeg da i full sortering og pakking =)

 

 

Siden jeg i utgangspunktet blir å ha bare ett rom som mitt private der borte – og hun naturlig nok har alt av nødvendig innbo fra før – skal mesteparten av tingene mine lagres i huset etter mora mi, på øya. ..ikke greit å bestemme seg for hva som skal få være med på flyttinga og hva som skal på lager, hehe 🙂

Så som dere kanskje skjønner, er det ei spennende tid for meg fremover..både med å flytte geografisk – men også å faktisk bo under samme tak som andre igjen. Hvem vet – kanskje jeg lærer meg å bli litt sosial igjen, hehe =P

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdagsliv #hverdag #torsdag #rydde #sortere #pakke #flytte #påflyttefot #spennende

20 kommentarer
    1. Det var det ja, kan bli fint det.. men sikkert noen utfordringer også :)) Mye styr med pakking og flytting.. men når man først er i gang går det som regel greit unna..
      Dere får lage noen avtaler.. skal dere dele på husarbeide, matlaging osv.. eller ordne for dere selv… Tror det kan være positivt jeg.. og om ikke får du finne et annet sted etter hvert :)) Lykke til <3

    2. Ojjj..ja dette blir spennende! Du har jo vært forberedt..men er vel litt stress med uansett…nytt sted…bo med andre..osv…skjønner deg godt..også må du pakke ned og sette på lager…ikke lett det der..og du må jo tenke når du pakker nå da….Håper du får det fint på den nye plassen, og ja..kanskje du blir kjempe sosial! hihih..Du kan jo fint ta noen dager i skauen du når det blir for mye…Høres veldig lurt ut…Lykke til!! Klem fra meg!

    3. ja dette blir spennende :)) og hva som får bli med eller ikke,det skulle være mulig å forandre på det etterhvert som du ser hva du trenger :)) ja kanskje du blir sosial igjen hi hi ønsker deg masse lykke til

    4. annebe: Joda – utfordringer blir det garantert – men vi har diskutert ganske mye att og frem – og funnet løsninger på det meste..og så får vi bare ta tida til hjelp og se om det faktisk fungerer i praksis også =) Takker for det =D

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det blir kjempespennende – men som du sier – selv hvor forberedt jeg har vært, er det alltids litt stress inne i bildet når ting faktisk skal gjøres =) Men jeg tror det blir veldig bra – og jeg er nå som jeg er – flyr i perioder både skauen og land & strand rundt, hehe =D Takker så mye for det =D

    6. fruensvilje: Ja så absolutt =) Og det har du jo helt rett i – det er jo ikke akkurat som om alle tingene mine blir borte, selv om de lagres =) Hehe..ja det med det sosiale skal bli mest spennende =) Takk-takk =D

    7. Oh så spennende dette er 😀 Jeg må innrømme at jeg ville vært skeptisk selv til å bo så tett på venner. For om det skulle oppstå uenighet, så ville det jo kunne bli fatalt for vennskapet. Men, etter nesten 40 års vennskap, så skal nå det en del til også 🙂
      Gleder meg til å lese mer om dette 🙂 Tøft gjort altså 😀
      Lykke til med flytting og alt 🙂

    8. Eva: Ja det skal bli spennende å se..men satser på at vi kjenner hverandre godt nok nå, til at det går bra 🙂 Takker så mye for det 🙂

    9. Margrethe: Ja både spennende og garantert annerledes 🙂 Og det som er så kjekt med ho venninna mi, er at jeg kan være så usosial jeg bare vil 😉

    10. Oj så spennende!!!!
      Ja det blir spennende rett og slett. Bofellesskap – og hun har stort hus og dere trenger jo ikke da gå opp på hverandre liksom 🙂 Det kan være sunt å gjøre det dere gjør nå 🙂 man trenger IKKE bo alene <3 Veldig bra og veldig spennende!!!
      Lykke til og gleder meg å følge deg videre på ferden og alt det nye 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg