TROLLHOLVATNET og MINI-VENNINNEBESØK

Hei og hoppsan, alle sammen..her i nord har det vært et fantastisk vær i dag også..det vil si – det var tjukk tåke da jeg sto opp, men etter hvert ble det rimelig blå himmel her – og siden jeg gjorde meg ferdig med husvask og sånt tøv & tull i går, fant jeg ut at det var bare å komme seg ut litt i godværet.
Så jeg pakka sekken, sala opp gampen og kursa meg ut av by-kjerna.

Fant ut at jeg skulle starte med å traske meg opp mot et vann som heter Svartvatnet – og fulgte en godt brukt og opptråkka vei.
På starten må man gjennom en bom som ligger rett ved husveggen til noen, men etter det er det bare skog og flott natur heile veien.

 

Været var helt nydelig – men som dere ser – enkelte steder lå tåka å lurte fremdeles..

 

Her er jeg oppe ved Svartvatnet..men dagen var så flott – og jeg var så gira på å gå – at jeg fortsatte videre..

 

..fulgte veien langs vannet, forbi et gammelt, falleferdig hus..

 

Og så, ved enden av Svartvannet, kursa jeg meg over ei svær, gressgrodd eng..

 

..og videre opp noen åser =)

 

Og her er jeg plutselig på andre siden og langt ovenfor Svartvatnet. 
Traska enda litt videre, jeg.. 

 

..til jeg kom til et nytt vann – Trollholvatnet =)
HER bestemte jeg meg for å slå meg ned for dagen =D

 

Selvfølgelig ble det både kaffe og mat 😉

 

Vakkert, ja? <3

 

Gjett om det var ei som var superfornøyd, hehe =P

 

Da jeg starta på returen, bestemte jeg meg for å gå en annen vei tilbake – dvs. jeg fortsatte videre rundt vannet og opp på noen flotte multemyrer =)

 

Yepp..der er Trollholvatnet jeg lunsja ved 😉

 

Fant jaggu litt oransje gull =D

 

..og enda en variant av oransje gull, hehe <3

 

Så traska jeg meg – glad, lykkelig og superfornøyd med dagen videre over noen flere åser, og så litt nedover igjen – til jeg til slutt var ved Svartvatnet igjen.

 

Deretter traska jeg meg den godt opptråkka veien ned igjen mot kongen som sto å venta, og hadde store planer om å komme meg hjem for å dusje og sløve resten av lørdagen.
Meeen..så tikka det inn ei melding fra ei gammel venninne som hadde observert kongen..hehe..ikke så rart det, med tanke på at han sto parkert sånn ca. 2 solide steinkast unna innkjørselen hennes =P
Hun var veldig lysten på å få kaffebesøk – og med tanke på at det er så mange år siden vi drakk kaffe sammen, at det er reint flaut å begynne å telle – så fant jeg ut – svett og jævlig som jeg var – at yess..kaffe skal bli =D

Og vi hadde ei kjempekoselig kaffe-skravle-stund ute på verandaen hennes, før jeg satte nesa hjemover =D

 

Så sånn har min lørdag vært – er SÅÅÅ fornøyd med dagen <3

Er DU fornøyd med DIN dag?

 

#blogg #hverdagsblogg #friluftsliv #tur #natur #turblogg #fottur #skogstur #vann #bål #bålkaffe #bålkos #fredfylt #venninne #venninnebesøk #kaffebesøk #skravlestund #koselig 

12 kommentarer
    1. å så vakkert det var der,og det herlige været da 🙂 ja jeg skjønner godt att du er fornøgde med dagen i dag.Fant du masse multer da ?
      Vi har hatt regn i hele dagog tåka ligger i fjella,men jeg har hatt en fin dag alikavel jeg,og nå på ettermiddagen tok vi bobilen og kjørte en tur,kokte kaffe i bilen og spiste sveler fra i går :)) det har meldt sol i morgen,stemmer det er det håp om en fjelltur 🙂

    2. fruensvilje: Ja i dag har det vært en deilig dag på alle måter 🙂 Nei multa er ikke skikkelig moden enda..i alle fall ikke så høyt opp. Fan kun en god neve tilsammen. Men får vi flere godværsdager nå, så går det fort :)) Åh så koselig da..gjelder å finne løsninger og nyte der man kan 🙂 Krysser fingrene for at værmeldinga stemmer, da =D

    3. Så deilig! og så nydelige bilder!! Ser helt herlig ut ved de vannene deres…Håper du fikk renset kroppen og nøt og sitte i naturen og bare være…Så deilig! Jeg har ikke gjort noe gøy..bare liten tur, også måtte jeg bare rydde litt her hjemme..så ble ikke hvile på bena..men det må jo gjøres!! Ha en god kveld!

    4. Det så ut som en helt perfekt lørdag. Ingenting er som en fin tur i nydelig vær:-) Her tilbringes helga på hytta i Stavern, i dag har vi hatt både sol og regn. Fortsatt god helg!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja jeg skal ikke klage på naturen og de vannene våre..det er sjelebot å være ved de =) Og ja – jeg har virkelig fått rekreasjon i massevis i dag. Isj..den dumme ryddinga som må til, da..hehe..meeen..det må vel gjøres av og til 😉 =P En riktig god kveld til deg også =D

    6. Marianne: Åh ja, det kunne ikke vært en bedre dag for mitt vedkommende =) Så koselig da, å ha hytte å dra til..selv med litt ustabilt vær =) Takker – og det samme til deg =D

    7. Så flott natur og nydelige bilder. Og med moltefunn! <3
      Jeg har hatt en super dag med barnebarna. Har skrevet om det i den siste Hverdagslykke-bloggen.
      Ei_heks

    8. Anonym: Tusen takk for det 🙂 Åh så koselig med barnebarn, da. Jeg har ingen selv, men gleder meg masse sammen med søstra mi, som får sitt første barnebarn om et par uker 🙂 Skal ta meg en leserunde på bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg