ENDELIG I MÅL – OG HURRA FOR VANSKELIGSTILTE RYGGER

Oh du godeste, denne dagen ble lang..hehe.. Etter forrige innlegg, kom jo guttungen bortover for å ta oljeskift på sin bil. Jeg var nå å valsa rundt der, og hadde veeeldig lyst til å skrue og grise – men fant ut at onkelen skulle få hjelpe han gjennom sitt første forsøk på den fronten. Selv fant jeg ut at jeg hadde jaggu mer å styre med, jeg..ene hjullageret fremme er slakt – og vi fikk ikke tid til å skifte de – derfor stramma jeg det i stedet.

Av med frihjulsnavet og ut med et par skruer..

Litt dunking med hammer og dor på rette stedet..

Så vips var hjullageret stramma, og det var bare å få på frihjulsnavet igjen 😉

Etter det, kjente jeg på skrotten at det var på tide å sette nesa hjemover..sliten og sulten etter mange timer med jobbing ute i frisk luft, tar på.
Men når jeg kom hjem – var jeg nok ikke helt i mål, likevel..for kassen vi hadde laget bak i kongen, er av kryssfinér..og kan da ikke utsettes for noe særlig vann. Så da jeg kom hjem, heiv jeg meg rundt med kost og maling, og fikk takk et størk over det hele. Fargen i seg selv, er ikke noe særlig – men både kassen og kongen skal males i kamuflasjefarge etter hvert..med to grønnfarger og to rus/rødbrune farger..så da er det helt ok og ha den fargen som base 😉

Men NÅ har jeg kommet i mål for dagen – og det kjennes jaggu på ryggen. Ser ut som jeg er eldre enn mora mi, når jeg kreker meg rundt her..men har fått laga meg litt mat, og skal sette meg å lese litt blogger nå – for så å sløve med en ny serie jeg er begynt å se på Netflix


 

..og i mårra..ja i mårra er allting glømt, og jeg er klar til en ny, fantastisk dag..bare vent å se 😉

Natti-nugatti med sukker på til dåkker alle =)

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #torsdag #kveld #torsdagskveld #hjullager #reparere #skrue #bil #skruebil #male #bengalakk #hvile #kos #serie #netflix

8 kommentarer
    1. Er du bilmekaniker? syns du mekker og ordner fælt..så du må da være det..eller ha det som hobby? Flink er du uansett! og den kassa var jo kjempe fin! og genial! Vi lurte på å byggen sånn bak på bobilen..men må ha så lett..så tenkte egentlig å ta en putekasse og plassere der…God bedring og bli bra! og sov godt!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe..neida..men syns det er interessant – og så har jeg vært pokka nødt til å lære å klare meg selv, fordi jeg har ikke har råd til å sette biler på verksted når det er noe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg