SMÅSJALU OG JÆVLIG..

Fiiiiine dagen – sånn egentlig. For jeg har absolutt ingen problemer med å se det positive i det meste. Men så satt jeg her da, på mårran..og slurpet kaffe og leste blogger, for å se hva som foregår rundt om i verden..og så ser jeg vær & føre-forhold lengre ned i vårt vakre, langstrakte land. BUHUUUUU!!! Enkelte steder er det jo ikke et snø-korn å oppdrive..og temperaturer som er bedre enn det vi av og til har her oppe – midt på sommeren.
..så JA!!! Sjalusien lenge leve, hehe.. Jeg kikka nemlig ut vindu her – og så bare hvitt i hvitt over alt..og jeg vet så alt for vél at det tar enda mange uker før vi er på et tilsvarende nivå. For selv om sola nå står høyt og varmer godt (når det ikke er overskyet), så kommer det så mye kulde fra de høye, vakre fjellene våre som er fylt med snø – at så snart sola går ned om ettermiddagen – er det iskaldt..og dermed tar ting tid..

Så for gudane vet hvilken gang, sitter jeg nå her og lurer på om jeg er riktig vel bevart i mellom ørene, som faktisk har valgt å bosette meg her oppe. Har vært på tur SÅ mange ganger å flytte meg nedover mot (mest sannsynlig) Østlandet igjen – muligens Sørlandet. Bevares..ingen ting vondt om vest og midt-Norge..men jeg har bestemt meg for at den dagen jeg klarer å overbevise meg selv om at det rette å gjøre, er å flytte – blir det nærmest mulig grensa til søta bror. Jeg ELSKER Sverige – og kunne faktisk tenkt meg å bo der..men det blir IKKE i første omgang..tror jeg.

O´akk O´ve & jaja..med sjalusien over muligheten til i dag å kunne se de første vår-blomstrene og lukte den spesielle lukten som følger med våren, rivende i kroppen, var det bare å gjøre seg klar til å møte dagen og de arbeidsstykkene som ventet..med ull-undertøy og skinnhua…haha 😛

 

#hverdag #hverdagsliv #tenke #tanker #stillestund #sjalusi #vårtegn #snø #fjell #natur #Harstad #Troms #nordnorge ##

2 kommentarer
    1. Hmmm – følte meg brått litt skyldig for at du har lyst til å flytte hitover…. så flott som det er i nord… men selvfølgelig lenger vinter, kaldere osv. Klem <3

    2. Margrethe: Hehe..nåja..skyldig og skyldig..men skal innrømme at det ga et ekstra sug å lese bloggen din 😉 Har i flere år siklet etter å flytte ned til Østlandet igjen..og tror nok det blir å ende opp med å prøve. For nord-Norge forsvinner jo ikke..og det er ikke SÅ langt å dra nordover på kosetur når landsdelen viser seg fra sin vakreste side =) Klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg