VERDT ET FORSØK

Yezzzzz!!! Der er endelig hellidagene over for denna gangen. Skjønner jo at spesielt dere som jobber nyter å ha noen dager med ekstra fri, da. Men for sånne som meg som holder på å gå på veggene i vanlige ukedager, er helg og røde dager pyton. DA er verden stille da, og ensomheta bli til store brøl. Så juhuuuuu.. pinsen er over, hehe

I går hadde jeg egentlig tenkt å holde meg innendørs siden bilen ikke bør brukes så veldig mye før jeg får rep-settene. Men utpå dagen melda brorsan for å få meg til å jekke opp forhjulene for å sjekke hvor treigt de gikk rundt. Hjulet på venstre side, altså go’sida gikk lekende lett å surre rundt med ei hånd, men den andre sida var treig som fy. Så vi avtalte at jeg skulle surre meg bortover til han igjen, så skulle han ta av på nytt og se om det var noe mer han kunne gjøre. Vel, joda – bittelitt bedre ble det, men skiva på spesielt eine sida blir fortsatt glovarm. Så jeg må nok ta det ekstremt piano med kjøringa frem til jeg får delene.

I alle fall, mens jeg var der og han sysla med bremsesystemet fant jeg ut at jeg skulle prøve å rense ene frontlykta. Det var mye “gørr” inni som KAN bli sett på som en skade på reflektoren på EU-kontrollen når den tid kommer. Jeg har aldri gjort akkurat detta før, men måtte i alle fall skru av grillen for å få løsna lykta.

Og til dere som lurer på om jeg ikke bare kunne ta av glasset..nope, tok ikke sjansen på det fordi det sitter fast. Så i værste scenario kan glasset knuses – og i neste scenario risikerer jeg at det ikke blir tett etterpå. Så ut med heile sulamitten.

Dessverre viste det seg at det “gørret” innvendig (som ligner litt på finkornet sand) sitter så fast at selv med x antall forsøk på å spraye inn ting som kunne løse det opp, var det minimalt jeg klarte å få tørka vekk gjennom det lille hullet bakpå.

Så da var det bare å krangle alt på plass igjen, hehe. Men det var verdt et forsøk for å slippe å kjøpe ny lykt…og LITT bedre ble det.. så er det bare å krysse fingre og tær for at det er nok til å slippe gjennom nåløyet.

Ha en riktig fin dag alle sammen ❤️

Siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg