VÅR i nord – og SØPPEL i bålgrua.

God ettermiddag folkens. Som jeg nevnte i mårres i det innlegget HER om litt kreativt vårsyssel, så hadde jeg store planer om å komme meg litt ut i dag. Og det klarte jeg jammen også. Jeg starta med å få fylt opp tanken på kjærra, og deretter satte jeg kursen mot Toppsundet og en fantastisk flott plass nede i fjæra som er et av favorittstedene mine. Det er både mårra- og formiddagssol der nå, og så er det veldig sjeldent at det er andre folk der..i alle fall på denna tida av året.

Til min store glede hadde det tina så utrulig mye sia sist jeg var der at jeg kunne gå fra parkeringa og ned uten å grynne til knes i snø. Fantastisk! Ingen tvil, det er faktisk vår i nord (så lenge det varer, hehe).
Det første som møtte meg da jeg kom ned til der jeg pleier å være, var masse søppel.

Men veit dere, akkurat detta var helt ok. For de som har vært der før meg hadde tydeligvis hatt ei lita opprydding i fjæra, sjøl om de ikke hadde tatt med seg det de fant men samla alt oppi eine bålgrua. Jeg er jo sjøl blant de som plukker søppel og tar med meg når jeg farter land og strand rundt, så at jeg nå så et tydelig tegn på at det finnes flere “ryddepersonell” rundt om kring var rett og slett en positiv overraskelse. Så jeg lempa alt i ei tom eske jeg hadde i bilen og tok det med meg da jeg dro.

Jeg brukte flere timer der nede i fjærsteinene. Laga meg bålkaffe, spiste frokost (knekkebrød med kavira og egg), traska meg rundt i området og knipsa bilder og bare nøt tilværelsen..og spiste frokost nummer to (rundstykke med multesyltetøy, nam-nam) før jeg til slutt surra meg vekk derifra.

I midten på bildet under her kan dere skimte Elgsnes Kapell, også kjent som Hans Egedes Minne. Da jeg var ferdig med å moillkose meg i den nydelige dagen, kjørte jeg en snartur bort dit og tok noen bilder av kirka…men de kommer i et lite innlegg for seg selv etter hvert.

Trenger sikkert ikke poengtere at jeg har hatt en fantastisk dag, og gjett om det gjorde godt for både kropp og sjel.

Men nå er jeg hjemme igjen og rævva er atter en gang godt planta i sofaen. Kjenner at det begynner å bli på tide å tenke på litt middag, men har null peiling på hva. Egentlig er det ikke så nøye, bare det er noe varmt er jeg fornøyd. Hmmm..kanskje bare rett og slett et ostesmørbrød?

Ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen ❤️

6 kommentarer
    1. Fine bilder fra turen din.
      Ja de kunne jo egentlig ta med søpla – men strandrydding er jo veldig fint, og det lå samlet på en plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg