TING ER IKKE BESTANDIG DET MAN TROR

I det innlegget HER i mårres skreiv jeg litt om en nydelig plante jeg hadde funnet, og som jeg hadde spurt blomsterentusiast og medblogger Bunny om han kjente til. Sånn umiddelbart tenkte han på Prydløvemunn, selv om han syns det var veeeldig rart at den hadde overlevd der jeg fant den, på grunn av det røffe klimaet. Jeg slo meg jo egentlig til ro med at det var den da, men så fikk jeg plutselig en ny melding fra godeste Bunny, der han fortalte at han hadde sjekka litt opp med noen andre – og det ser faktisk ut til at det som har “forvilla” seg inn i hagen og formert seg sabla mye, er “Dalmatian Toadflax”.

Jeg har ikke googla så veldig mye om den, men sånn klimamessig og med tanke på hardførhet tenker jeg at det kan nok stemme mye bedre, da akkurat denna planten har fått status som ugress i Canada, hehe.

Så nei, ting er ikke bestandig det man tror.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg