The VAGABOND WAGON – CAMPERDRØMMEN DEL 9

YEZZZZZ…. the Vagabond Wagon er ferdig – utvendig – og står nå godt forankret bak på kassa til samegutten min.

Ord kan ikke beskrive hvor glad jeg er 💖
Da jeg kom bort til brorsan i går, var det ingen av oss som hadde forventet dette – men så plutselig begynte det å komme folk på besøk.. den ene før og den andre etter.. og til slutt fant vi ut at vi skulle prøve å løfte den. Så brorsan ringte en kompis som hadde sagt tidligere at han kunne være med på løftinga – og det passa seg slik at han var “rett rundt hjørnet”, og noen minutter etterpå var vi klare til å forsøke.
Og det gikk da kanonbra, som dere kan se.

Som dere sikkert også ser, så har jeg dekorert litt utenpå.
Husker dere for et par innlegg siden at jeg sa jeg hadde holdt på med litt småpusk til camper´n og viste frem ei saks og litt tøy?
Vel – resultatet er bokstavene i fronten. Jeg fikk ei gammel t-skjorte av venninna mi som jeg klipte bokstavene ut fra – og de er nå limt fast og er spraya med sånn ca 6 lag klarlakk, hehe.

I tillegg har jeg tegna litt med sprittusj – som også har flere lag klarlakk over seg.

Og selvfølgelig måtte samegutten få et eget “merkenavn” nå når han er blitt stor bobil, hehe

Som sagt er vi nå (nesten) ferdig utvendig. Gjenstår for meg å få kjøpte en ny låsekasse, da den forrige ble ødelagt – og så må det settes på pakninger rundt døra og en form for list som hindrer at regn og snø trenger seg inn.

Når det kommer til det innvendige, må det bare vente siden dette prosjektet ble nesten dobbelt så dyrt som beregna. Men jeg har nok materiale til at det kan isoleres ferdig (håper jeg)..


..og så kan sovealkoven kan ferdigstilles.

Etter det får jeg bare ta ting som de kommer. Nå har jeg tak over hauet, snart ei seng – og så kan jeg sitte på en campingstol, for det har jeg 😉

Ellers sniker jeg meg til å legge ved vips og kontonummer fremdeles.. dessverre innser jeg jo nå, etter å ha snakka med ei gammel venninne, at mange trur at jeg bygger dette for å ha en feriebil..
Seriøst? Da er det mange som ikke har gidda å lese de forrige innleggene – for jeg er tross alt husløs og skal BO i denne bilen i opptil flere år..

VIPS: 99389969
KONTO: 4730 05 65251

13 kommentarer
    1. Så godt at det ordna seg og “huset” er løfta på plass. Og at du kan få fortsette innredningen. Det er et spennende prosjekt dette. Folk får seg ellers til å tro så masse, hva folk kan komme til å tenke kan en ikke styre. Men håper du får forståelse for situasjonen. Ha en god dag <3.

      1. Ja det var utrulig kjekt å få det gjort 😊 og heldigvis er det nok til litt innredning.
        Mhmm..joda, folk må bare tro det de vil – men det er likevel en smule frustrerende at det tydeligvis er veldig mange som bare har “sett på bildene” og gjort seg opp ei meining. Ut over det, tenker jeg at jeg er vel kommet til et punkt der jeg ikke bryr meg – har de ikke forståelse, så sier det faktisk mer om dem enn om meg 😉😊
        Takk for det og en riktig god dag til deg også 🥰

    2. Fytti katta så bra dette ble, og innvendig får du ta litt etter litt. Så glad på dine vegne at du har kommet så langt, og at Wagabond ❣ Wagon snart er innflytningsklar. Ikke overrasket at folk tror det er feriebil… Av erfaring så leser folk overskriften på det man skriver, og skummer igjennom resten uten å få med seg viktige detaljer… Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    3. Så gøy å se heimen på plass 😃. Dere har jammen stått på !

      Kanskje finnes noen «gis bort»-grupper på FB i ditt distrikt ? Verdt å sjekke, om du ikke allerede har gjort det.

    4. Kuleste bilen på veien dette, her skal du sove og bo – stoppe der du vil og få den perfekte utsikten hver morgen og hver kveld! <3

    5. Stor imponert over hvor dere har stått på! Dette var jo bare rålekkert! Blir nok kanonbra når dere er ferdige innvendig. Folk bare les overskrifta og gidder ikke å lese seg ferdig. Det er jo hus du skal bo i for å holde utgiftene nede. Kan det være en ide å opprette en Spleis? Ønsker deg en fin kveld.

    6. Så flott! 😀 Håper det ordner seg raskt med resten også. 😊
      Det er dessverre ofte ser jeg, av kommentarer forskjellige steder, at enkelte ikke gidder lese alt, og da burde de la være uttale seg også, tenker jeg 😳
      Blir så bra denne Waga Wagon 🥰

    7. Er det fortsatt noen som tror det er en feriebil??? Bare å våkne opp, folkens! Dette ser innmari flott ut, Helene! Dere er proffe! God klem <3

    8. Den blir jo kjempetøff!🤩
      Nå har du faktisk tak over hodet!😊👍🏻👏🏻
      Godt jobba!🤗 Det er sikkert en deilig følelse å være kommet så langt, selv om mye arbeid gjenstår. Skikkelig flinke er dere!🤗

    9. Wow dette blei superlekkert! Innredning litt etter litt <3 Dere har virkelig stått på 🙂 Rykter kommer og går og kan bryte en ned, og kan ikke styres…
      klem

    10. Thanks on your marvelous posting! I certainly enjoyed reading
      it, you are a great author.I will be sure to bookmark your blog
      and will eventually come back down the road.

      I want to encourage you to continue your great writing, have a nice day!

    11. Wow! This blog looks exactly like my old one! It’s on a totally different
      topic but it has pretty much the same page layout
      and design. Wonderful choice of colors!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg