SNØFRI NOVEMBERLUNSJ & KVELDSTUR TIL “BÆNSEN”

Tenk – nå er vi allerede kommet flere dager inn i november – og vi har IKKE et tonn med snø..wuhuuu =) Selvfølgelig ligger det en del i høyden, men her nede ved havet er det ikke mange sporene etter det hvite, til dels plagsomme som kommer dalende fra oven. Det er heller ikke noe særlig i et par hundre meters høyde heller – og det passa meg utmerket, for da kunne jeg tenne meg et bål og lage meg lunsj i går, uten å måtte dra frem spaden.

Skal innrømme at jeg gikk litt i ring her om mårran, men fant ut etter hvert at jeg hadde lyst på lunsj ute i det fri..og kjørte en liten halvtimes tid ut av byen, og parkerte kjerra ved på ei parkering som ligger like ved det som heter Heimvatnet oppe på Storjorda.

Er vel ikke så mye å si om det, ellers.. 😉

Hadde med andre ord en utrulig trivelig lunsj – helt for meg selv – og satt vel der oppe og kosa meg i nærmere et par timer.

Om ettermiddagen – eller tidlig kveld – sendte ei venninne meg melding om hva jeg styra med, og spurte om vi kunne kjøre oss en luftetur. Yeppz, null problem for denna tøtta, som likevel bare satt i pysjen, i den vante kveldsposituren og glodde på Netflix. Så etter en kjapp skifterunde inne på badet, dro jeg å henta henne – og så hadde vi oss en supertrivelig venninne-skravle-tur til “bænsen” i Kongsvik, som ligger ca. 45 minutters kjøring unna Harstad.

Verdens beste landgang – i følge venninna.. vel, i går var første gang jeg smakte den – og ja, den var sabla god 😊

Og så bare måtte jeg stoppe litt på tur tilbake og prøve å forevige Tjeldsundbrua i mørtna..

 

12 kommentarer

Siste innlegg