SNART HJEMLØS IGJEN – HVA NÅ?

Som dere kanskje har fått med dere så er da hjemmet mitt blitt så ødelagt av fukt at om jeg skal fortsette å bo i det på permanent basis, må alt rives og bygges opp på nytt. Og det har jeg absolutt ikke råd til, da jeg allerede er så økonomisk ruin at jeg sliter med å sette mat på bordet fra måned til måned. Dermed er jeg snart fri for hjem igjen. Så hva er planen nå?

Vel, det første jeg må få dere til å forstå her er at å flytte inn under tak igjen blir ikke aktuelt, både fordi jeg har ikke mulighet til å hente frem penger til innskudd og ei første husleie – men også fordi da er jeg tilbake til akkurat samme problemstillinga som var grunnen til at jeg ble husløs i utgangspunktet.

Med det på det reine, er da planen fremover som følger:

Del 1. På tross av fukten akter jeg å holde meg i camper’n og stå på strøm hos søstersen i en måneds tid til utbetalinga i februar. På den måneden skal jeg gjøre mitt ytterste for å bruke bilen minst mulig, og spare de pengene som ville bli gått til drivstoff for å kjøpe ting jeg trenger til del 2.

Del 2. Når utbetalinga i februar kommer, blir jeg å kjøre tilbake til nord, skrote camper’n, sette på kasse-lemmen og hardtop’en igjen, bygge ei ny seng inni der og bruke de tusenlappene jeg sparte i del 1 til å investere i ting jeg vil trenge bak i der for å få best mulig livskvalitet…og så ta fatt på del 3.

Del 3. Når alt er på plass sånn som det var før jeg bygde camper’n, setter jeg nesa sør/ sørvest til varmere områder og bruker bil og telt som hjem noen måneder. Så får heller neste vinter bli et problem jeg må tenke ut løsninga på til da.

Så da veit dere hva min plan videre er. Men selvfølgelig – OM det skulle dukke opp andre alternativer underveis, vil jeg naturligvis velge det alternativet som jeg føler er best for meg.

Har skravla litt på TikTok også om dette, og det ser du HER.

7 kommentarer

Siste innlegg