SMÅSTRIKK & anna strikk

Æ kjeeeede mæ..hehe..men det er heilt greit, og jeg tenker at siden det er grått og hustrig ute har jeg det ganske greit her i sofakroken tross alt. Ser litt på serie, løser sudoku, strikker.. og apropos strikking, her er resten av småstrikket som jeg laga i den tida jeg hadde pause fra bloggen. I allefall TROR jeg at jeg ikke har vist dere det før.
Samtlige produkter er strikka av diverse restegarn, for å få brukt opp litt.

Detta under her veit jeg at jeg holdt på med i den tida jeg pausa fra bloggen..det er vel et såkalt Sofie skjerf, eller?

Mens detta skjerfet her er bare fri fantasi. La opp masker til det så passe langt ut, og så strikka jeg riller til det var fritt for garn. Et vår-skjerf detta, tenker jeg.

Så ble det et par nye sett med pulsvarmere – som er godt brukt allerede, hehe. Har ikke fulgt noe mønster her heller, bare lagt opp og prøvd meg frem. Jeg liker å strikke fletter, og sånne som disse på det svarte settet trenger jeg ikke noen fremgangsmåte på.

Og så strikka jeg meg faktisk et sett av masse nøster med ullgarn som bare lå og jåla seg til.
Ei lue…

..og en genser. Nei – har ikke mønster på detta heller. Bare testa meg frem med antall masker, og strikka opp ett og ett nøste med 2 rett & 2 vrang – og som dere kanskje ser så bytta jeg om på maskene hver gang jeg skifta farge, sånn at det ble rett over vrang og omvendt. Det eneste jeg “juksa” litt med her, var å sjekke opp et mønster med ca like mange masker for å finne ut av hvor ofte jeg burde felle for å få ei pen ragelandfelling.

Den ble utrulig varm og god, og passer perfekt å ha under ei jakke på skikkelig kalde dager siden vrangbord-mønsteret får den til å føye seg godt inntil kroppen.

Ja, dett var dett – eller no sånt. Da trur jeg at jeg er ajour med å vise frem det jeg har strikka til meg sjøl i det siste. Akkurat nå holder jeg på å strikke opp noe tykt bomullsgarn – men har ikke bestemt meg enda for om det skal ende opp som et lite kjøkkenhåndkle eller en kuvertbrikke..eller to. Only time will tell.

 

8 kommentarer
    1. Masse fint du har strikka! Den genseren er jo nesten en liten kjole 🙂 Deilig! Jeg burde strikke litt igjen. Det var ganske moro å holde på med 🙂 Skikkelig kjipingevær her også, men jeg ser likevel folk i shorts utafor her… Galskap 😀

    2. Du er veldig flink. skulle ønske jeg kunne strikke en genser også. Men skuldrene tåler bare små heller og strikkejobb…
      Lykke til videre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg