SLITEN OG FAKTISK TEMMELIG OPPGITT

Mårn der, alle sammen.. her sitter jeg da med mårrakaffen min og glor ut av vinduet som vanlig på denna tida av døgnet.

Det regner, og verden ser temmelig grå ut – men heller grå enn hvit, tenker jeg.

I dag føler jeg meg rett og slett sliten og temmelig oppgitt og tappa for energi.
Ikke fordi vi har jobba i 3 dager i strekk med camper´n, for kroppen er grei nok den. Nei jeg føler meg sliten i hauet, fordi jeg klarer ikke å stoppe tankene fra å sirkle rundt alt det som kan gå galt med dette prosjektet mitt.
Til nå er ting allerede begynt å spinne ut av kontroll, både fordi det har vært feilberegninger og prisøkninger, og på toppen av alt begynner panikken å ta meg fordi etter en samtale med brorsan i går, innser jeg at jeg må ta tak i å fikse sjølve bilen også – SNART!! For begge drivknutene er slitt, jeg trur clutchen har hatt sine glansdager og det er steder med rust som kun har fått ei overfladisk behandling gjennom vinteren. I tillegg bør jeg prioritere et nytt oljeskift så snart som overhode mulig, da jeg har kjørt ekstremt mye siden sist.. og så er det en haug med andre ting som hele tiden må passes på for at “livsledsageren” min skal ha det bra.

Så ja, jeg føler meg sliten.. og så føler jeg meg temmelig oppgitt – ja beint ut en smule dum, nettopp fordi jeg ikke klarer å samle tankene. For innerst inne VEIT jeg jo at ting skjer som de er meint å skje – men det har liksom bare blitt litt for mye å akseptere på én gang.. Men æ står han av as always 😉

Hvordan det blir med jobbing på camper´n i dag, veit jeg ikke for brorsan var temmelig sliten i går. Så han skulle heller gi beskjed om han føler for å jobbe litt.
Ellers er det fredag, og det er jo den dagen jeg har brukt å treffe eine venninna mi til cafe”date”.. men jeg kjenner at for det første bør jeg absolutt ikke feilprioritere nå, for den kaffen trenger jeg ikke.. Den summen gir meg i alle fall 1 ny kutteskive til prosjektet.. eller drivstoff til ca. 1,5 mil ekstra med kjøring – og DET er ting jeg trenger. Og dessuten føler jeg ikke at jeg er i den mentale tilstanden det trengs for å være sånn sosial, så nei – jeg dropper det for nå.

Så hva jeg finner på i dag, vil tida vise..nå er det i alle fall mer mårrakaffe og litt blogglesing som gjelder.

Ha en nydeligvakker fredag, alle sammen

Nydelig bilde – funnet på nettet 🤩

 

11 kommentarer
    1. Å, sånne dager er leie 😳 Hold fast på det du kjente da du tok avgjørelsen, selv om den følelsen ikke alltid er tilstede. Håper alt ordner seg, og at du får penger til det som trengs. Gode ønsker og en god klem for dagen din 🥰

    2. Gode tanker, det er dyrt å ha bil så det er pluss pluss på utgifter hele tida.
      Det hjelper ikke om du får en campingbil som du ikke kan kjøre med! Tenk smart nå…..
      God klem fra meg i hvertfall!

    3. Livet er jo slik…utfordringer, prioriteringer, problem å lose og mye mer som av og til blir for mye.
      Vi tar en dag om gangen og gjøre det beste ut av det.
      Lykke til med prosjektet ditt.

    4. Ikke noe godt å ha sånt hengende over seg, så skyv de tankene unna og grav dem ned hvor du ikke finner dem igjen. Tenkt positivt for det vil løse seg på et eller annet vis skal du se. Mange klemmer 🥰

    5. Slike dager er tunge å komme seg gjennom og det er ikke greit når hodet ikke har lyst til å tenke annet enn negative tanker. Det meste ordner seg til slutt, men det kan ta tid. Jeg tror nok dere begge er slitne og trenger en pause for å finne nye krefter.💪🏻👍🏻Masse lykke til og ha en fin fredagskveld!💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg