SHOPPING for en TUR UTENOM DET VANLIGE

Hei & hoppsann godtfolk.. nå tenkte jeg at jeg skulle komme med et lite innlegg der jeg forteller dere om en tur jeg har hinta litt frampå om flere ganger, og som jeg har planlagt lenge – faktisk over fleire år. Jeg bor jo på ei gedigen øy – Hinnøya, og en drøm jeg har hatt i mange, mange år er å gå tvers over store deler av øya. Og i år er året da det skal skje! Sånn midt i august (litt væravhengig) starter jeg i Folkeparken i Harstad og tenker å bruke ei ukes tid på å labbe meg helt innover til Kanstadbotn i Lødingen kommune.

For å få til denna turen må det selvfølgelig en del planlegging til – og ikke minst litt skikkelig utstyr. Tidligere i vår var jeg jo å kjøpte meg nye sko som jeg driver på å gå inn, samtidig som jeg øver meg på å bære tung sekk. Jeg klarer nå glatt 15 kilo på ryggen, men for å være på den sikre siden – og fra tidligere erfaringer, veit jeg at jeg må opp i rund 20 – 22 kilo.

I alle fall.. i tillegg til å planlegge tur og løype, må det jo som sagt litt utstyr til. Og som jeg nevnte i det innlegget HER har jeg nå vært på shopping for denna turen som da er litt utenom det vanlige.
I tillegg til noen gassbokser sto det på handlelista mi bl.a ei ny steikepanne (fordi den jeg har er så herpa at jeg er sikker på at jeg til og med klarer å svi vatnet i den) og et nytt kompass. Greit nok at ruta hovedsakelig følger ei DNT-rute, men det er fort gjort å plutselig komme litt på avveie når man blir ekstremt nysgjerrig, hehe.

Deretter ble det innkjøp av nye sokker – fordi jeg har bare hatt gammelt sarv i evigheter..

Og sååå ble det en vannpose som tar 3 liter – kjekk å ha dersom man ikke er sikker på å finne der man camper..

..og helt på tampen ble det en ny regnponcho.. og sist men ikke minst et nytt liggeunderlag (fordi det jeg hadde klippet jeg i stykker da jeg bodde i campern og trengte det til isolasjon i sovealkoven min.

Så yeppz, nå begynner jeg virkelig å bli rusta for langtur – og gjett om jeg gleder meg. Det er selvfølgelig enda litt ting & tang som skal på plass, men jeg er som sagt godt i rute når det kommer til treninga med å gå med tung sekk, og pakkelista er klar for lenge sida.

Ha en riktig flottersfin dag da, alle sammen ❤️ CU L8R

 

 

8 kommentarer
    1. Høres ut som en god plan! Lykke til. Vi kjørte hjem i fra Kiruna i går, en slitsom tur. Varmt var det også, og himmelsk mye klegg på Bjørnfjell. Klems

      1. Takk for det 🤗 Tenker at det var vel ekstra godt å komme hjem etter den turen da. Og klegg trur jeg det er sinnsykt mye av over alt, for jeg har holdt på å bli oppeten her mer enn en gang.
        Klemz

    2. Dette høres veldig spennende ut, og det skal bli gøy å følge deg på turen. For det kommer vel reise innlegg? Ønsker deg en fin lørdag, klem 🤗

      1. Takk, tenker også det blir kjempespennende og jeg gleder meg kjempemye. Om det blir daglige reiseinnlegg kan jeg ikke garantere, det kommer helt an på hvor mye strøm jeg klarer å bære med meg i form av powerbanks 🤔😊 Men det kommer i alle fall skikkelige innlegg i etterkant.
        Tusen takk for det og en riktig flottersfin lørdag til deg også🤗 Klemz

    3. Å wow så gøy! Det blir en skikkelig tur altså! Gleder meg sååå til å følge deg på den! (eller se etterpå om du ikke blogger underveis!) Imponerende….! Klem <3

      1. Ja detta blir rett og slett en minneverdig opplevelse tenker jeg 🤗 Blir nok minimalt med blogging under veis – men det kommer helt an på hvor mye strøm jeg klarer å bære med meg 😉
        Tusen takk for det 🥰 Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg