SÅ UTRULIG DRITTLEI PROBLEMER SOM FORVERRES AV ELENDIG ØKONOMI

Heilt seriøst folkens, jeg begynner å bli så drittlei av konstante problemer som blir ti ganger større enn de har trengt på grunn av rævva økonomi.

I dag lempa jeg glad og optimistisk litt ting og tang i bilen for å kjøre meg en tur, og sove over i alle fall til i mårra. Men trur dere det har gått etter planen? Nope!!

Etter sånn ca 10 mil begynte jeg å kjenne ei veldig ekkel, men akk så kjent lukt av varmt metall. Så her var det bare å få doningen på ei utkjøring og sjekke. Joda, skiva på eine hjulet var glovarm – og blå, sjøl om det ikke vises her.

Yeppz, da har jeg et caliper-problem på denna kar’n også. Faen!! Er jeg heldig går det å smøre opp glideboltene eller kjøpe et såkalt rep-set..i værste fall bytte caliper. Av erfaring veit jeg at det kan bli veldig dyrt, sjøl om man har mulighet til å gjøre det sjøl. Men det er jo akkurat det, det skal jo gjøres også. Og min økonomi tillater i utgangspunktet ikke særlig mye, så detta var en solid nedtur.

I første omgang prøver jeg å unngå bergingsbil, fordi de er pliktig til å kjøre meg til nærmeste verksted.. og det kan jeg bare ikke. Så nå er jeg begynt å lirke meg tilbake til Harstad – med en zillion stopp underveis for at skiva skal få kjølt seg ned litt med jevne mellomrom.

Akk ja…sees etter hvert.

10 kommentarer
    1. dette var kjedelig ja ,og trøst finnes nook ikke i en sådan stund ,men skulle jeg trøste så må det være att du har et hjem ,akkurat nå ,tenk om du faktisk bodde i bilen nå ,men jeg føler oppriktig med deg ja

      1. Ja det var veldig kjipt detta, men det går seg til etter hvert 😊 Joda, selvfølgelig er det greit at jeg har tak over hodet nå – selv om jeg ikke hadde hatt det, hadde jeg jo hatt flere tusen ekstra til å kunne fikse problemer med 😉

    2. Det går ofte ikke lange stunden, så har du fikset ting. 🙂 Så du får nok orden fortere enn svint 🙂 Men så klart skulle ikke dette skje NÅ! 😛

    3. Utrolig kjedelig at slikt skjer når du skulle kose deg på tur.😨
      Kjøretøy er altså den største sparegrisen som finnes.😱
      Alltid er det et eller annet som ryker og det passer absolutt aldri at det skjer.😢
      Håper du kommer deg trygt hjem igjen.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg