RO I SJELA & BEKREFTA ALLERGI

Heysann i ettermiddagen folkens. Da har jeg bevega meg vekk fra brorsan og Kvæfjord kommune for denna gangen. Var en tur på besøk hos ho “fredagsdate”venninna mi før jeg forlot området, og nå har jeg funnet meg en fin plass som gir ro i sjela, hvor jeg akter å stå til i alle fall i mårra.

Veit egentlig ikke hva klokka var da jeg dro fra ho venninna mi – fullasta med arvamat, og alt jeg har rukket (les:gidda) å gjøre etter at jeg parkerte, er å lage meg litt å spise og glo på serie. Jeg har en muskel i nakkeområdet som slo seg totalt vrang i løpet av natta, så jeg har brukt deler av dagen på å prøve å myke den opp. Akkurat nå kjennes den faktisk enda værre ut enn i mårres, men satser på at det går seg til og i mårra er jeg krute god igjen.

Ellers har det ikke skjedd mye her i dag, annet enn at jeg har fått bekrefta en ny form for…allergi?. Finner ikke et bedre ord for det. Jeg har nemlig begynt å få halsbrann når jeg drikker mandarin-safta mi.

Begynte å få en mistanke om det sist jeg hadde denne, men nå er det ingen tvil. Det rare er at jeg får ikke halsbrann av å spise hverken vanlig appelsin eller mandarin/klementin. Ikke sitron heller for den saks skyld. Så det er supersynd at safta skal gi sånt utslag. Jaja..jeg får blande den ut med vann så mye som overhodet mulig, for kaste den gjør jeg ikke.

Nå er det enda mer sløving som står på planen. Jeg har det nemlig utrulig koselig akkurat her. Regnet pisker mot ruta og vinden uler rundt hjørnene. Oh’lykke – sukk 🤩

Ha en flottersfin ettermiddag og kveld videre alle sammen ❤️

13 kommentarer
    1. Kan det være tilsettingsstoffene som gjør det? Man kan få intoleranser av søtstoffer, mm. i lightprodukter. Det fins en gruppe på fb for akkurat dette. Kan lete frem, om du vil. 🙂

      1. Jeg tviler egentlig på at det har noe med søtningsstoffene å gjøre. Det er kun den safta med mandarinsmak jeg får halsbrann av. Ellers tåler jeg alt, og jeg drikker kun sukkerfrie varianter av alt 🤔😊

    2. Det kan være akkurat den syntetiske syra du reagerer på. Den er jo litt annerledes enn det som er i frukten som er naturlig.
      Ha en flott kveld ute på veien.🤩🤗

    3. sitron bør ikke gi sur oppstått normalt. den er basisk, til tross for å være sitrusfrukt. jeg er enig med forrige kommentatorene at det kan være allergi for tilsetningsstoffer.

    4. Mye rart man kan reagere på som man aldri får kloke svar på hvorfor, men som du sier du får blande det ut. Håper du står fint i stormen. Kos deg videre. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg