QUIZ til mårrakaffen – del 15

God tirsdag, folkens..våkna i otta som vanlig, jeg (les: 4.50), men klarte nå å la være å sprette ut av senga før nærmere 5.30. Så har jeg sittet i godt over en times tid med mårrakaffen allerede, og bare glodd rett ut i snøkovet. Prøver fortvilt å krampholde på tanken om at dette er bare de siste krampetrekningene før våren tar totalt overhånd, men det er jammen ikke mye inspirerende til noe som helst her på mårran.

Derfor fant jeg ut at jeg skulle ta for meg en ny runde med spørsmål & svar i dag.. og som så mange ganger før, har jeg vært på lån hos medblogger Veralynn og hennes svar finner du HER.

Spørsmål 1: Nevn noe som du ofte utsetter hver gang det skal gjøres.

Svar: Skifte på senga.. hehe.. Jeg bare rett & slett hater å skifte sengklær 🙈

Spørsmål 2: Har du noen gang stukket av fra å betale regningen, f.eks på en restaurant?

Svar: Neeeei.. det trur jeg ikke… men helt seriøst kan jeg ikke garantere det, for det er en del sorte hull i forbindelse med hva jeg faktisk gjorde – og ikke gjorde da jeg var i den mest villeste ungdomstida mi, med alkohol og rus…

Spørsmål 3: Nevn en ting du er veldig dårlig på.

Svar: Synkronsvømming?? hehe… Nei seriøst, jeg er dårlig på mange ting, men skal jeg dra fram noe spesifikt, må det bli å holde det ryddig og oversiktlig inne i bilen.. det er jeg skikkelig dårlig på.. For ikke å snakke om å vaske den utvendig – det skjer ikke, da det faktisk regner med jevne mellomrom, hehe..
Og så eier jeg ikke tålmodighet når det kommer til å vente på ting… som å stå i fergekø og fergeturer over 5 minutter.. ÅÅÅÅAAAAHHHH!!! Jeg fordrar ikke det derre der.. så jeg velger som regel å kjøre der jeg kan..

Spørsmål 4: Er du av typen som skriker og banner når du forsøker å sette sammen et IKEA møbel?

Svar: Nei tvert imot – jeg ELSKER å montere ting & tang 😊

Spørsmål 5: Har du blitt stoppet av politiet noen gang? Yepp..hovedsakelig i forbindelse med promillekontroller, men ellers også.
En gang kom de etter meg da jeg kjørte gjennom Mosjøen midt på natta..med en bilfront som var teipa sammen med gaffa, og kun et lys, etter at jeg hadde kjørt i rævva på en elg i Østerdalen (gikk helt bra med han, men bilen måtte jeg da lappe sammen). Da lurte de bra, da..men de var greie nok, og jeg fikk kjøre videre til den bensinstasjonen jeg var på tur til for å få kjøpt ny lyspære.
Og en gang kom de etter meg (også nå midt på natta) da jeg var nesten på Måløy på Vestlandet for å besøke en kompis..og da stoppa de meg fordi jeg var “etterlyst” for å ikke ha betalt årsavgifta. Det skjønte jeg jo ikke bære ut av –  og jeg fikk faktisk kjøre helt til Måløy og parkere, så jeg kunne ringe dagen etterpå og forhøre meg om hva som var skjedd – og da var det ikke verre enn at jeg hadde vært for sein med betalinga, så det sto et ubetalt purregebyr på meg – som jeg da betalte pronto el gringo så ikke han onkel skulle komme snikende tilbake og ta skiltene, hehe..

6 kommentarer
    1. Den der årsavgiften har jeg også blitt stoppet for, og fikk kjøre videre men kun direkte til biltilsynet for å betale skyld og gjeld. Huff. For en tid det der var.
      Men jeg har blitt stoppet i et par fartskontroller. Og jeg kan love deg at jeg har LÆRT!
      Det morsomste var en gang jeg var ute på kjøretur med min daværende kjæreste som hadde kjøpt seg ny bruktbil. Det var jo han som kjørte. Og så kom vi forbi politi som var ute på et ærend ved et strandhotell. Ene politimannen stoppet oss, og spurte: “Har du lyst til å spare mye penger?”
      Kjæresten min svarte interessert at ja, det har han jo så klart lyst til.
      Politimannen sa da: “Da må du skru av tåkelysene, for de har du ikke bruk for akkurat i dag”.
      Han var heldig kjæresten min, at han ikke fikk bot, for det var snakk om mange tusen kroner 😀
      Takk for ny lærdom om deg, og ha en strålende fin dag i snøkavet. Klemmer varmt ♥♥

      1. Ja det er (var) fort gjort å blingse litt på de der regningene.. tenker at hadde det ikke vært midt på natta når de stoppa meg, hadde jeg nok blitt losa til nærmeste biltilsyn, ja..
        Oj..ja da var han heldig han der kjæresten din, ja.. men godt at det faktisk finnes sånne politifolk, da.
        Takker for at du tok deg tid til å lese 🥰 og en riktig fin dag til deg også 💖 Klemmerz

    2. God morgen 🙂
      Krysser fingre for at dette var siste ria!!!

      Ja jeg har blitt stoppet – eller rettere sagt min eks-kjæreste… det endte tragisk… jeg hadde vel gjort det slutt og han var skuffet og lyn forbanna og skulle kjøre meg til en buss fra Gardermoen vi mistet … og blålysa kom på fra en privat politibil midt på natta… og han mista sertifikatet på flekken…. det er egentlig bare en tragisk historie jeg føler mye skyld for :-/

      1. Uffda.. ja det var ei lite morsom historie. Skjønner tankegangen din, men jeg syns ikke du bør føle så ALT for mye skyld likevel, for du tok et valg overfor han for å ta vare på deg selv..og når alt kommer til alt, var det han som valgte å utagere følelsesmessig så det endte ille 💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg