OG KA I FARSKEN E Æ GLAD FOR?

I går ble det lagt ut ei ny utfordring her på bloggen, denna gangen av medblogger Bunny. Det aktuelle innlegget kan du lese HER.
Utfordringa gikk rett og slett ut på å fortelle om noe – mye eller lite – man er glad for. Og jeg tenker at DET må jeg da i jøssenavnogallvæla få til. Så jeg satte meg ned og tenkte nøye over akkurat det..hva er det som gjør meg GLAD..som gjør at jeg føler glede..?
Wow..veit dere at jeg oppdaga at det var ikke så himla mye faktisk. Og før dere nå rister hue ut av ledd fordi jeg sitter å påstår at jeg ikke har noe særlig å være glad for, les videre.
Man er forskjellige, og man tolker ting ulikt og for meg er saken nemlig den at jeg innså at for meg er det et vesentlig skille på hva som gjør meg glad og hva jeg er takknemlig for. Og TAKKNEMLIGHET føler jeg for så utrulig mye. Faktisk det aller-aller meste i livet mitt inkludert nedturer, så i den kategorien kunne jeg nok ramse opp en haug med ting fra a til å.

Men det å være glad for noe betyr for meg en tilnærmet lik lykkefølelse, så hva er det som gir meg den reine, sprudlende GLEDEN..? Den som for meg er synonym med en boblende følelse innvendig som gjør at jeg bare har lyst til å gå rundt å smile og le hele tiden?
Vel, når guttungen er sammen med meg føler jeg en stor glede i tillegg til rein lykke..
..at jeg faktisk er så heldig å få være mamma, det er jeg takknemlig for.

Når jeg kan sitte bak rattet og kjører mil etter mil og bare kan la tankene fly uproblematisk, eller har trødd meg opp på en høy fjelltopp og skuer ut over landskapet, da føler jeg glede..
..at jeg er fysisk i stand til å gjøre disse tingene, det er jeg takknemlig for.

Om noen finner ut at de plutselig vil inkludere meg i livene sine i form at f.eks en tur – da blir jeg glad..
..at jeg har ei lita håndfull venner rundt meg, det er jeg takknemlig for.

Å være samla i lystig lag der både skravla og latteren sitter løst, da føler jeg meg glad (les: kaffeslabberas da jeg ikke har hatt muligha til å ha drukket alkohol sammen med noen siden våren 2021)
..at jeg faktisk har noen stykker å kunne tilbringe litt kvalitetstid sammen med, det er jeg takknemlig for.

Det er selvfølgelig flere ting jeg kunne tatt med her, men summa summarum så må jeg bare beklage for jeg har nok tatt denna utfordringa mer bokstavelig enn de fleste og resultatet ble ikke sånn som jeg hadde forventa meg, hehe.

Så ka farsken æ e glad for? Ikke mykkje.. men takknemlig for? ALT!

10 kommentarer

Siste innlegg