..OG HVA SKAL JEG I NORD DENNA GANGEN?

Heisann – hoppsann folkens..da skal jeg prøve så godt jeg kan å forklare hvorfor jeg har stressa meg vekk fra våren i øst til snøen i nord. Nå står jeg nemlig på fergeleiet på Bognes og venter på ferga over til Lødingen – vel 31 timer etter at jeg kjørte fra søstersen.

Normalt sett ville jeg jo brukt dager, kanskje uke(r) på en sånn tur, men i mårra må jeg være i Harstad og signere noen papirer.

Saken er nemlig den at for ei tid tilbake ringa jeg NAV og lurte på om det var noe poeng for meg å søke om hjelp til tannlegeutgifter.

Logisk nok kunne jo ikke han fyren svare hverken ja eller nei, men ba meg sende bevis på alt av utgifter, inkludert drivstoff og bompenger. Jeg så gjorde, og etter et par uker ringte han og sa “beklager”, men uansett hvordan han regna på det så kunne de ikke dekke det. Kanskje noen få tusenlapper, men da regninga er på nesten 50000 vil det jo ikke gjøre så sinnsykt stor forskjell. Greit nok, var jo ikke noe å krangle på det..er man”pengesterk” så er man.

Men så spurte han om hvordan jeg stilte meg til å ta lån hos NAV.. Jeg måtte le litt, for hele uføret mitt her er jo nettopp at jeg skal betale tilbake gjeld. Likevel spurte jeg hvor mye i måneden – og måtte bare le igjen, for siden NAV sin policy er at lån skal betales tilbake på max 2 år, vil det si over 2000 kroner måneden. Takk, men nei takk!! Det GÅR bare ikke.. Da lurte han på om DERSOM han klarte å fixe lenger nedbetalingstid, om jeg kunne klare 1000 pr mnd? Jeg måtte bare si ja.. for selv om det ringa varselbjeller i hauet mitt, ser jeg for meg at detta ville være eneste sjansen jeg hadde..

Så på torsdag kom det melding – lånet var innvilga – på mine betingelser, pluss de få tusenlappene i støtte.. Og papirene må underskrives innen 2 uker. Så med påsken for døra var det bare å hive seg i bilen og VROOOM!!

Hvordan jeg skal klare lånet? Hehe.. heldigvis ble jeg i mars ferdig med nr.2 av 3 stykker som jeg skylder penger. Så de kronene jeg har frigjort der og hadde tenkt å bruke til litt bedre mat o.l, får nå gå til nylånet i stedet. Detta SKAL jeg klare!!

Men nå kommer ferga..så da er det bare å surre seg over fjorden.

Den siste TikTok’n min finner du HER

11 kommentarer
    1. Det er så «høl i hodet» at ikke tannlege kan være en del av egenandelsordninga. For absolutt alle.😞
      Likevel må du jo få fikset tennene og av alle onder, er kanskje den låneordninga den mest gunstige i forhold til mange banker.
      Håper du er kommet deg vel fram.🤗

    2. Så leit at tannlegeregningene skal være så store og at vi må betale det selv. Men du er en tøffing, så dette klarer du. Heier på deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg