NEI SKULLE DU SETT PÅ MAKAN!!

Er bare innom en liten tur nå, for å komme med ei gladmelding..i alle fall for meg. Husker dere at jeg ikke fikk vaskemaskinen til å fungere i går. Vel..i dag tøfla jeg meg ned i vaskerommet igjen for å se på saken. Hadde fått et tips om at kanskje alt som trengtes var å helle vann i maskinen, fordi når den blir slått på starter den med å pumpe ut vann – og det var stor sannsynlighet at ulyden var pumpa som ikke hadde noe å pumpe… Fornuftig tanke, for etter å ha stått ubrukt så lenge skjønner til og med jeg at ting kan tørke opp. Men først måtte jeg få opp døra! Siden jeg starta maskinen i går og alt den gjorde var å brumme til meg, røska jeg bare ut ledninga og forlot tullpeisen..og dermed var det ikke mulig å få opp døra igjen i dag. Jeg veit jo at det skal være et sted der man kan åpne låsen til døra uten å dra i håndtaket, og for å være sikker på at jeg gjorde rett ringa jeg brorsan og forhørte meg. Og yeppz, den lille grønne flippen der fiksa biffen. Bare å dra i den, så gikk døra opp.

Vel, så langt alt vel… Da gjensto det å sjekke om det det å drefse inn vann og sette den på utpumping ville fjerne ulyden. Og skulle du sett på makan, da! Etter litt surking starta den jaggu opp og gjorde akkurat det den ble bedt om. WOHOOO!! Så nå har jeg stappa inn sengetøy og håndklær, og er strålende fornøyd med dagen så langt.

 

10 kommentarer

Siste innlegg