MAT-JOURNAL & MY FITNESS PAL

Som jeg nevnte i går, skal jeg gjøre et forsøk på å ha litt kontroll over matinntaket mitt ei stund fremover…og velger å poste det her, som et ekstra spark i baken så jeg ikke dropper hele greia etter to dager. Tenker jeg satser på å dokumentere ut neste uke til å begynne med, det vil si 11 dager.

Det første jeg gjorde var å laste ned appen My Fitness Pal.

Personlig liker jeg den appen veldig godt og har brukt den aktivt hver gang jeg har enten skulle gått ned i vekt eller når jeg har trent skikkelig mye og trengt å holde kontroll på spesielt makroer.

I denne journalen blir jeg å føre opp hva jeg har spist i løpet av dagen og hvor mange kalorier det utgjør..i tillegg til at jeg legger ved oversikt av næringsstoffer. Jeg plottet inn verdiene mine for høyde og vekt i appen, og fylte inn at jeg ønsket å ha makroer fordelt på 45% karbohydrater, 30% fett og 25% protein. I tillegg plotta jeg inn et lavt aktivitetsnivå, siden jeg ikke er så innmari aktiv for tida. Det ga meg et kaloriinntak på 1988 kcal/dag for å holde vekta sånn som den er i dag.

Så til min aller første mat-journal her inne.

Matinntak i løpet av dagen:

1 knekkebrød m/kaviar og egg.     257 kcal

1/2 Nutramino proteinbar.              191 kcal

1 ciabatta m/kylling.                        219 kcal

1 brødskive m/protinella.                172 kcal

1 glass lettmelk.                                 86 kcal

1 porsjon brun lapskaus.                195 kcal

1 brødskive.                                         71 kcal

1,5  banan (ca 200g)                        176 kcal

Bær (ca 100g)                                     45 kcal

Yoghurt (125g)                                 106 kcal

Totalt:                                               1517 kcal

Næringsstoffer, inkludert daglig inntak av multivitamin.

Det jeg ser så langt i dag, er at jeg er 471 kalorier under det anbefalte. Og jeg er langt unna målet mitt med bl.a proteiner.. Akkurat det regna jeg faktisk med, for det er sykt vanskelig å få i seg nok proteiner uten å ty til hjelp i form av barrer eller pulver. Hmm..kjøpte meg noen proteinbarer da jeg var på butikken i dag, og tror jeg skal ta en som kos etterpå når jeg ser på serie. Da kan jeg plusse på 387 kcal og 28g proteiner til.. og så har jeg faktisk en sekk med litt proteinpulver, så jeg skal finne den frem til i mårra.

Ha en flottersfin kveld videre alle sammen ❤️

Og så ligger det en ny, liten TikTok ute nå, den kan du se HER.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg