MANGE MULIGHETER – MEN BARE EN SJANSE

Nå er det jammen ta langt ut på formiddagen alt, og jeg har enda ikke kommet meg i vigør. Det er jo et sabla fint vær – men med gårsdagen friskt i minne, som ikke blei helt som planlagt, veit jeg ikke om jeg gidder å la meg lure til en ny runde på godværsjakt..

Så jeg har nå mest bare sittet her og kost meg med kaffen min..og tenkt litt på livet..

Det er nå en gang sånn, at det mangler aldri på muligheter. Tvert om, så blir man til stadighet bombardert med nye muligheter og valg å ta.. men – dessverre får man bare én sjanse til å velge rett, før livet suser videre. Joda, visst kan tilsvarende muligheter dukke opp flere ganger i livet vårt – men det blir aldri den samme muligheten som banker på to ganger..

Veit nå egentlig ikke om det er så jækla lurt av meg å sitte her å gruble på dette, for da begynner jeg å innse hvordan jeg lever – kontra hvordan jeg EGENTLIG ønsker å ha det..
Jeg er 53 år – og mitt største ønske er å finne noen som deler mitt syn på livet – og som gladelig kunne tenke seg å bo alternativt. Å leve i alle fall 3/4 av året på veien i en bobil e.l..
Ta én dag om gangen, og ha “hele verden” som bakgård – og gjerne med ei lita hytte som base. For ja – selvfølgelig er det deilig å kunne ha litt fasiliteter lett tilgjengelig til tider..som strøm og dusj.. og ikke minst litt mer armslag hvor man kan være sosial sammen med familie og venner.. For ikke å snakke om muligheta til å tilbringe de verste vintermånedene innomhus, når det er år med ekstremvær på alle kanter..

Men – det toget her er nok dessverre gått for meg.. så alt jeg da kan gjøre, er å prøve å leve etter mine “guru-regler” så godt det lar seg gjøre ellers..

8 kommentarer
    1. Livet er fult av valg vi må ta, og for mitt vedkommende har jeg alltid slitt med å velge rett vei. Nå ja, livet er ikke så ille allikevel, selv om jeg ikke har noen hjertevenn å dele det med 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg