LITT SMÅJÅRR OG UDOKUMENTERT KULHET

Får si god formiddag jeg, nå..mårran bare fløy i fra meg nemlig, og plutselig sto jeg oppi ei li og tok et bilde.

Aner ikke hvor det er, anna enn at det er før Oppdal på tur nordover.

Det var nemlig ørlite sol i anmarsj da jeg våkna. Vel, ikke der jeg sto, for der var jaggu skyggenes dal..

..men da jeg sjekka YR, lovde det greit vær noen timer. Og da var frågan: Skulle jeg sitte der i skyggen og gnukke, eller skulle jeg bare kjøre og kose meg i godværet.

Som dere skjønner, valgte jeg det siste, og leita opp alternative veier for å komme meg vekk fra hovedveien – og endte da opp bl.a der jeg tok bildet.

Hadde egentlig tenkt å gå å ta bilder av Magalaupet – som er ei samling kule jettegryter, men der skulle de jaggu ha 30 kroner i parkering. HAH!! Gløm det! Så jeg laga mitt eget maga-laup..dunka meg på magen og laup tilbake til bilen, og farta bekymringsløst videre.

Ellers har jeg faktisk ikke tatt noen flere bilder enn dette..

Syns den der figuren var litt kul. Veit ikke helt poenget med å ha den der, da det eneste som sto på skiltet, var at det var noe sånn luse-smitte på fisken i vannet/vassdraget der.

Og nå har jeg meg en liten lunsjpause før jeg farter videre.

Været er ok, men ikke mer. Jeg har tenkt å grubla litt på hva jeg skal foreta meg fremover, for det er et par ting som ikke henger på greip med YoursTruly, og atter en del ting som må tas tak i når det gjelder camper’n. Men det kommer i et anna innlegg.

Og så, helt på tampen her, bare MÅÅÅ jeg fortelle dere om det kuleste jeg har sett EVER!! (I alle fall på lang tid) Mens jeg sto og hadde en liten kaffepause langs hovedveien rett etter Oppdal, kom det en gammel traktor humpende. Med norsk flagg som vaia, og ei dritkul, malt og dekorert lita campingvogn på slep. Jeg fikk ikke tatt noe bilde så det er dessverre ei udokumentert kulhet, men duuuh så herlig den var. Jeg ble rett og slett glad av synet, og gliset gikk nærmest rundt øra på meg da en like smilende og happy person vinka for harde livet da han passerte.

This is the moments I live for 🤩

Ha en flottersfin dag videre, alle sammen.

8 kommentarer

Siste innlegg