KYLLINGSKAV, FULLKORNSRIS & (mager) COLESLAW

Juppziyeppz, da tenker jeg det er på tide med et nytt mat-innlegg fra meg. Jeg hadde nemlig bestemt meg for å ha kyllingskav til middag i dag, men var litt i tenkeboksen på hva jeg skulle ha som tilbehør.

Men etter å ha raida kjøleskapet og funnet ut at jeg hadde en bit hodekål som måtte brukes, samt ei flaske med creme fraiche-dressing som var kjøpt på 40%’en  for ei tid tilbake, rasa jeg en tur på butikken for å kjøpe gulerøtter, og så ble det coleslaw og fullkornsris til.

Starta med å hive risen på kok. Så – til coleslaw’en kappa jeg kålen i tynne strimler og raspa ei gulrot og et halvt eple. Deretter hadde jeg i litt sukker, salt og sitronsyre, før jeg rørte alt i creme fraiche-dressingen. Et helt ok og mye magrere alternativ til den vanlige dressingen som skal lages av majones og rømme.

Deretter skava jeg opp en kyllingfilet og fresa den noen minutter i smør, og krydra med salt, karri, chilipulver og sitronpepper.

Blei nydelig godt, og nå er jeg så mett at jeg nesten triller, hehe.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg