KOSELIG DAG med bittelitt utsikt fra KINN

Yeppz, da var man godt i gang med enda ei ny uke – så riktig god mandag alle sammen.
I skrivende stund sitter jeg i leiligheta igjen, men er på tur tilbake til fjorden antagelig i løpet av kvelden igjen. Bålmannen har sine ting å styre med i dag på denna sia av Kvæfjord, og jeg har en middagsdate med guttungen når han er ferdig på jobb – så dermed tok vi oss en tur over fjorden i går kveld etter at vi hadde hatt en utrulig koselig søndag med mange flotte opplevelser.

Det har seg nemlig sånn at sjøl om jeg har farta att & frem og opp & ned i distriktet, og vært på Andøya “ørten” ganger, har jeg faktisk aldri vært fra Hognfjorden og innover Godfjorden. Det er en veibit av ymse standard på ca 2,5 mil en vei, der den første, gode mila frem til Myrland er helt fin, mens resten av strekninga inn mot Kinn bærer preg av at det er minimalt med biltrafikk innover der. Men vakkert? Oh ja, og jeg er så utrulig glad for at vi tok den turen. Bålmannen min er godt kjent i området, og det ga en helt anna opplevelse at han pekte og forklarte mens han kjørte innover. Hvis ikke hadde det blitt som vanlig for min del, å kjøre forbi alt av hus, biler og kaier fordi de ikke har hatt betydning, og så heller holdt meg til å glo på fjelltoppene. Akkurat det å glo på fjellene gjorde jeg nå i går også da, men jeg fikk med meg så utrulig mye mer og dermed ble turen så utrulig mer minnerik.

Vi hadde et lengre stopp inne på Kinn og på returen stoppa vi og laga oss litt varmt å spise før vi surra oss innom en bensinstasjon og fikk og en softis med det beste strøet jeg veit for min del, nemlig salt lakris & sitron.. og deretter bar det rett til ferga. Og til dere som kjenner meg og mitt forhold til nettopp detta med å ta ferge, så går det faktisk sykt bra med akkurat den ferga mellom Flesnes & Refsnes, både fordi det er ei åpen ferge så jeg kan sitte i bilen, men også fordi jeg har noen sammen med meg.

I alle fall.. det var kjapt om gårdagen, og her kommer et bittelite knippe av bilder som jeg knipsa til ære for dere..og starter med “gubben & gamla” på Myrland. Sååå kult.

Som dere ser er det ikke en tungt trafikkert vei innover mot Kinn akkurat. Og det ble et ganske kult motiv med den regnbuen syns nå jeg i alle fall.

Bittelitt utsikt.. Fjellet Elgen til venstre, Aunfjellet (Keipen nord & sør) i midten og Nupen/Nupfjellet første mot høyre.

Det gjorde seg med litt varmt i skrotten..

..og nydelig softis som dessert.

Ha en riktig flottersfin dag videre da, alle sammen ❤ Vi ses når vi ses.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg