KABLAM!..og GRINETE SOM FY

Heisann og god søndag alle sammen 😊
I går kveld må jeg innrømme at jeg ble GRINETE som fy, altså. Jeg hadde brukt dagen til å fikse litt mer på camper’n, som bl.a å få skrudd inn flere skruer i listene på utsida, samt malt et strøk hvitmaling på nerveggen inne ved kjøkkenbenken og andre strøket på innsida av døra. Været var supert, overskya og litt vind..men steike varmt. Perfekt til sånn jobb spør du meg, og så langt, alt vél..

Men så laga jeg meg en kopp kaffe og satte meg inni camper’n for en liten pause. Da plutselig så jeg et hvitt, skapt lys rett på utsida, og før jeg rakk å tenke tanken på hva det var jeg så – KABLAM!!!
Yeppz, lyn & torden.. Og det var nært, for da jeg skynda meg å sjekke lyn-appen min, viste det seg at det hadde slått ned midt mellom meg og sjøen rett nedenfor her (står enda parkert ved Aursjøen)

Nå liker jo jeg tordenvær, så det var ikke det som fikk meg grinete.
Nei, skjønner du..det tordenværet kom jo heilt uanmeldt på meg, og det var meldt godt vær hele dagen akkurat her. Men her drønna & flasha det som bare det rundt ørene mine. Og med torden kommer som regel regnet hakk i hæl..og før jeg rakk å reagere begynte det å høljeregne og blåse opp noe helt vanvittig. Så det eineste jeg kunne gjøre, var å klappe igjen den nymalte døra og stå han av.
Fremdeles ikke noen stor grunn til å bli grinete det, da.. Men DET ble jeg til gangs da jeg så at vannet fossa inn fra overkanten av døra..!! Sorry språket, men fy faen inst inn i Hællvette!! Så my for DEN pakninga, som jeg brukte ei halv evighet på å tilpasse etter siste storflommen..

Joda, greit å få testa ut ting, men likevel..jeg hadde virkelig et håp om at det skulle fungere denna gangen.

Jeg prøvde så godt jeg kunne å tørke vekk vannet etter hvert som det kom inn, mens tankekverna gikk på høygir. Jeg gadd faktisk ikke bli lei meg – kun grinete – for svarte også, da.
Så etter at det slutta å regne igjen, fant jeg ut at jeg gadd faktisk ikke gjøre mer i går..og trur nok værgudene var LITT lei seg da, for unnskyldninga kom i form av detta vakre synet her.

Ellers ble kvelden i går trivelig nok. Popcorn & Pepsi Max..og ja, jeg har enda rosene jeg kjøpte for de øremerka pengene tidligere i uka 🤩

Nå er det da en ny dag, og jeg er blid som ei sol igjen..og tenker at nå når jeg veit hvor vannet kommer inn, må jeg gå i tenkeboksen og prøve å finne på noe lurt..og må nok ta meg en shoppingrunde igjen, bare jeg finner en Biltema-butikk eller lignende..

19 kommentarer
    1. Bra humøret er tilbake i dag. Men skjønner det er irriterende når det ikke fungerer og tett dør må du ha. Neste gang kommer du fram til den gode løsningen. Ønsker deg en fin søndag :).

    2. Godt du blir fort blid igjen da 😊 Jeg hadde nok også blitt eitrande forbanna hvis vannet plutselig flommet inn. Håper du får fikset det innen neste regnskap 🌼

      1. Ja heldigvis skal det både mye til før jeg surner til…og det går vanligvis veldig fort over 😁 Så nå er det bare å krysse fingrene for at det blir sk fixa i neste runde 🤞😊

    3. Så irriterende at vannet skal komme inn igjen på den måten, men du er ei nevenyttig dame så du finner nok ut av det 🤞 Jeg liker lyn og torden, men da helst når jeg er i hus. Syntes det er litt skummelt når jeg er ute eller i bilen. Håper du får en fin søndag, klem 🥰

      1. Ja det er søkke frustrerende, men håper virkelig at jeg finner ei løsning snart 😊
        Holder meg som oftest innomhus jeg også når det er torden, men kan ikke si jeg er spesielt redd i bil. Har hatt mange overnattinger i sånt vær bak i bilene mine 😉🚙
        Takk for det 🥰 og håper dagen din har vært god.

    4. Er ikke veldig glad i lyn og torden..men ikke “livredd”heller… Skjønner godt du blei litt grinete av vann som fossa inn… Nydelig regnbuebilde da..og poppkorn og levende lys er jo kos 🙂 Klem <3

      1. Godt du ikke er livredd..dessverre alt for mange som blir vettskremt når det tordner..
        Usj ja, det var utrulig kjipt..men hjalp jo litt på med den kjekke avslutninga, da 😊
        Takk for det 🥰 Klemmerz

    5. Åh, fyyy, så kjedelig! Kan levende forestille at du var mer enn middels irritert da dette skjedde… Men når alt roer seg… er vel problemer til for å løses? Terglus, jeg? Neida! 😀

    6. Så irriterende at det ikke ble tett rundt døra!
      Håper du finner en Biltema i nærheten og st du får det ordnet. Vann inn der man skal være vil man ikke ha. Håper dagen ble bedre etterhvert. Du får nyte synet av regnbuen.🌈🌈🌈

    7. Jammen bra at humøret dukka opp igjen! Men jeg skjønner godt at du blei forbanna altså! Håper du finner en skikkelig superwoman-superløsning! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg