HOME SWEET HOME… akkurat i tide..

Yeppz, da er jeg jammen kommet meg hjem igjen etter snart ei uka på ræk. Home, sweet home sier bare jeg. Og det var jaggu akkurat i tide at jeg kom meg hjem, for de der sinnsyke påske-skum-harene som jeg så vidt nevnte i går i det innlegget HER hvor jeg fortalte om det testprosjektet jeg gjorde på øya, var blitt lei av å vente på meg og hadde pinadø brutt seg ut av posen de var i. Nå hadde de ikke hevna seg på resten av smågodtet mitt som jeg frykta, men derimot hadde de fest på stuebordet, og svingte seg i både krukker og blomster. Ja den eine gærningen hadde jaggu klatra opp på eine kubbelyset, og det var i grevens tid jeg kom og fikk forhindra den fra å begynne å leke seg med fyrstikker. Makan!!!!

Akk ja – sånn går det når man forlater hjemmet ei stakket stund, hehe.

Men ellers har det vært en rolig hjemkomst. Det hadde snødd temmelig mye her den lille uka jeg var borte, så det første jeg gjorde når jeg hadde fått rydda på plass matvarer og viltre skum-harer var å tusle meg ut en liten time og måke vekk det der hvite svineriet.

Turen fra øya var supertrivelig. Det var et nydelig vær, og jeg hadde det absolutt ikke travelt. Derfor tok jeg meg god tid, og stoppa både hist og her bare for å strekke litt på beina. Tok et par bilder like før jeg kryssa Mjøsundbrua som tar meg av øya. Fjellet dere ser her er Årbostadtinden, den fjelltoppen som dere kanskje husker jeg laga et innlegg om i oktober i fjor? Gikk du glipp av det, finner du det HER. Jeg har vært flere turer opp på toppen der, og et annet innlegg derifra inneholder en YouTube-video jeg filma på toppen..den finner dere HER.
Sprøtt å tenke på at huset etter mora mi er rett rundt odden sånn ca midt i bildet – og man må kjøre rundt hele øya for å komme til brua, fordi det mangler vei noen få kilometer.

Og nå sitter jeg egentlig bare å sløver litt. Ryggen har vært litt kranglevoren det siste døgnet, så når jeg hadde parkert snøskufla lempa jeg innpå et par paracet og tenker at nå skal jeg bare sløve resten av dagen. Og kose-mose meg med å spise sinnsyke påske-skum-harer, hahaha 😜

 

6 kommentarer
    1. Jaggu godt du kom hjem i tide. Sånne skumharer er nemlig IKKE til å spøke med 😀 Vakkert på øya der da <3 Eller hele området egentlig 🙂

    2. Det ER vakkert hos deg 🙂

      De skum-harene lever farlig! 😀 mmmm hareskum-kos er ikke det verste man kan ha! Godt å komme hjem ja, tenker jeg 🙂 klems

      1. Joda, ingen tvil om at det er vakkert her 🤩🤗
        Hehe, ja makan til oppførsel altså..så til pass åt de at de blir mumse-kos 😂
        Ja det var veldig godt å komme hjem igjen 🤗 Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg