Gammelt nytt – INGEN SKAM Å SNU

Hey & hopp og god torsdag alle sammen. Dagens første innlegg blir et lite glimt fra noe jeg styra med i den bloggfrie perioden min.. altså gammelt nytt.

Like etter at jeg slutta å blogge.. faktisk dagen etter det siste innlegget, var jeg nesten på toppen av Årbostadtinden som rager 1179 moh.

Akkurat detta bildet er tatt nå nylig, derfor er hele tinden dekket med snø. De andre bildene er screenshot’a fra en TikTok-video jeg la ut etterpå… derfor er kvaliteten elendig og det er bl.a bilde av meg på alle sammen.

Men altså..den aktuelle dagen hyra jeg på meg turklær, stappa vått og tørt i sekken og traska ivrig ivei. Hovedmålet var egentlig bare å gå opp på flata mellom tindene, som ligger ca i 600 meters høyde.

Men da jeg kom opp dit, var dagen så nydelig at etter at jeg hadde inspisert hytta som står oppå der, fortsatte jeg å gå.

Fantastisk å stå i høyden og beskue verden.

Utsikt mot Mjøsundbrua.

Jeg traska og trødde oppover med godt humør, og hadde det veldig trivelig. Problemet var bare at det begynte å blåse en del – og jo høyere opp jeg kom, jo sterkere ble vinden. I tillegg var det skikkelig kaldt når jeg kom over 900 høydemeter, noe som gjorde at underlaget ble skikkelig isete. Og oppover der er det kun steinur å gå i. Jeg hadde jo selvfølgelig ikke tenkt på det, og hadde ikke med pigger/brodder. Det ble faktisk temmelig ekkelt etter hvert med prøve å klatre seg oppover på isete steiner, og i kombinasjon med den sterke vinden var det et par ganger at føttene nesten skled unna meg. Så – da jeg var i ca 1147-48 høydemeter var det så ille at jeg faktisk valgte jeg å gjøre retrett. 30 skarve høydemeter unna toppen!!

Men..sikkerheta først, og det er absolutt ingen skam å snu. Litt surt, ja..men jeg har vært oppå tinder et par ganger før så det var helt greit å traske seg ned igjen.

Som sagt, bildene er dårlige fordi de er screenshot’a. Men har du lyst til å se videoen jeg la ut på TikTok, finner du den HER.

Og det siste mårrabubbelet mitt finner du HER.

6 kommentarer
    1. Ja det er nok tryggest å snu og ikke utsette seg for uhell å bli liggende oppe i fjellheimen. Vinteren har kommet til fjelltoppene litt over alt nå, og det er vel ikke lenge før den kommer å legger seg i lavlandet også. Ønsker deg en fortsatt fin torsdag, klem 🤗

      1. Ja sikkerhet først 👍😊 Vi har hatt en runde med vinter her allerede, med masse snø helt nede i fjæra og brøytebil som susa forbi. Heldigvis forsvant det meste igjen, men i dag var det hvitt av rim over alt.
        Takk for det 🥰 og en riktig fin torsdagskveld til deg. Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg