FØRSTE DAG ETTER OPERASJONEN..og hvordan er ståa i dag, tro?

Yeppz, da er det første dag etter operasjonen..og gjett om det er ei som er fornøyd 😊

Som mange av dere nok har fått med dere nå, var jeg på sykehuset i Narvik i går for å få ei korrigering av innsida på det ene låret mitt. Skreiv vel egentlig ikke så veldig mye om det, men fikk du ikke med deg gårsdagen min, kan du lese litt i innleggene Da var dagen endelig her, Ferdiiiig og 8 timers økt

For de som ikke har noen peiling på historikken bak operasjonen, så hadde jeg da en gastric bypass for ca.10 år siden. Jeg var sykelig overvektig, og da sier det seg selv at med et vekttap på nesten 90 kilo, ble det sykt mye overflødig hud. Jeg har fått fjerna absolutt alt det overflødige vedhenget, men den siste operasjonen som var lårene, ble litt mislykka – og jeg har gått i nesten 3 år med ei “pølse” hengende rett på utsida av trusekanten.. Absolutt ikke noe særlig fint syn, og helt umulig å bruke tights. Så i går var da dagen da jeg endelig ble kvitt pølsa – WOHOOOO.. Hvordan det endelige resultatet blir, er jo enda alt for tidlig å si noe om – men min tanke er – det kan umulig bli verre enn det var 😉

Og nå, da..? Hvordan er ståa i dag, tro?
Helt utmerket, takk 😊

Alt av smertestillende etter operasjonen var gått ut av systemet mitt før jeg la meg i går kveld..og jeg hadde EGENTLIG tenkt å ta en paracet og en av de derre dop-tinge-tangene de hadde sendt med meg.. men vettu hva?? Næh!! Ho Helene tok sjansen på å skippe heile greia – og sovna faktisk som en stein..og har sovet som en stein (nei Bunny – æ var ikkje stein, i tilfelle den tanken falt dæ inn 😜) og i dag er jeg totalt smertefri.

Det er så utrulig deilig å være ferdig med detta. Men nå gjenstår det vanskeligste!! Å klare å holde den eminente bakdelen min i ro..
Jeg fikk beskjed om at det blir samme rekonvalesenstid som etter hovedoperasjonen.. Det vil si at jeg må holde meg mest mulig stille de første dagene og ikke få strekk i såret. Å gå i trapper – ok, dersom det blir gjort kontrollert.. Å gå ned i spagaten? Utelukket, haha (nei, æ klare ikkje spagaten pr. i dag uansett).
De sa ikke noe spesielt om bilkjøring – men regner med det blir nesen som det å få lov til å gå turer – som jeg bør vente 14 dager med. Og hele prosessen med å gro innvendig, estimers til 6-8 uker.. OMG!!!!! Men æ trur det er verdt det – sant?

Og nuuuh.. litt mer kaffe & blogglesing.. så kanskje jeg klarer å komme ajour i løpet av dagen 😊

18 kommentarer
    1. Så bra at du fikk operert det bort. Håper at du bli veldig fornøyd med resultatet. Netflix serier og blogging er en tidsfordriv i ventetiden:)

    2. Haha, da blir det masse tid til både blogglesing og bloggskriving fremover 😀 Så bra at du er fornøyd etter operasjonen. Skjønner at det blir vanskelig å sitte pent og stille fremover, men det er sikkert en god investering 😉

      1. Ja jeg tenker at nå blir jeg nok å plage gørra ut av leserne mine med innlegg fremover, haha 😜 Men selvfølgelig veldig greit å kunne ha ubegrensa tid til å oppdatere seg på hva som skjer hos hver enkelt av dere, da.
        Åh ja, jeg er både fornøyd og faktisk veldig takknemlig for at jeg har fått denne korrigeringa – så da er det en liten pris å betale å klare å holde seg i ro noen uker 😊

    3. Så godt å være ferdig med dette. Du verden, 90 kilo er mye og så klart blir det mye hud igjen av slikt. Til sommeren kan du bevege deg masse uten hengende “pølser” :). Blir det for lite blogginnlegg kan det også være lurt med en bok eller to, kanskje. Lykke til med ro-sitting og lassevis av god bedring :). <3

      1. Ja det var utrulig godt å få det gjort.. joda, 90 kilo er ikke reint lite..og så utrulig takknemlig for at jeg fikk den drahjelpa som jeg fikk i si tid.
        Skal nok finne noe å bedrive dagene med, utenom blogginga. Jeg liker å se serier, lese og gjøre håndarbeid. Og finner jeg noen gratis mini-kurs på nett (webinarer) hiver jeg meg på det meste av sånt også 😉
        Tusen takk for det 🥰❤

    4. Tanken slo mæ ikje, såvidt æ veit så har æ aldri sett dæ stein? Har æ sett dæ stein? 😂 haha.. kos dæ, satse på at dettan blir veldig vellykka 😜😘

      1. Både og…æ veit vi har husert under samme tak en eller to ganga, men kor vidt du fikk me dæ om æ va stein, eller for så vidt om du i det heletatt fikk me dæ at var der, veit æ jo ikkje 😜
        Takker for det, du…satse på at detta bli perfekt 🥰

    5. God bedring, får håpe alt blir bra og såret gror…men du har venta lenge på dette nå og må nok være tålmodig slik at alt blir bra…ikke styre og mase for tidlig ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg