FIKK FART PÅ SKROTTEN

Heisann i kveldinga folkens..da er jammen denna dagen også snart over..og jeg har faktisk fått gjort litt til gangs. Kroppen var ikke særlig glad i meg i mårres, men jeg fikk nå gradvis myka den opp. Så da brorsan ringa og sa at jeg kunne komme nedover hvis jeg ville, så skulle han hjelpe meg å få lagt sommerdekkene mine på felg..ja da var jeg ikke sein om å hoppe ut av kjolen og inn i arbeidsklær. Nå har jeg dessverre mista kjeledressen min, men sneik meg til å låne en hos brorsan denna gangen også. Så var det bare å få fart på skrotten og hive seg til.

Han har nemlig dekkmaskin, så det var en forholdsvis grei sak å løsne de gamle dekkene og få de av.

Det var en del gummi som satt klistra på felgene som vi fant ut var lurt å fjerne. Jeg starta med å pusse for hånd, men djiiisez det tok tid i tillegg til at det kjentes og godt i høyrearmen. Så kom brorsan på den glupe ideen å gi søstera si tilgang på en elektrisk maskin og daaa gikk det fort i svingan.

Gjorde oss ferdig med et og et hjul om gangen, så når en felg var ferdig pussa var det å få på ny ventil og smøre dekket med en pasta som skal brukes til dekkomlegging, og så jobba vi i fellesskap for å få dekket på felgen.

Og nå er alle sommersandalene til samegutten min klare til jeg skal legge om.. noe jeg planlegger å gjøre i mårra. Syns det er kjekt å dra ned til brorsan å gjøre den jobben fordi han har momentstaver, altså utstyr som gjør det enklere for meg å skru av og på mutrene i stedet for bare “kopp & latmann”.

Ellers inviterte den snille broren min meg på middag. Løvsteik & chips. Nydelig godt.. sjøl om jeg dessverre fikk en mega reaksjon og ligger akkurat nå totalt flata ut heime. Lite gøy, men tenker at det var jaggu verdt det.

Da får dere ha en riktig flottersfin kveld videre alle sammen ❤️ Sov godt og drøm vakkert når den tid kommer.

Har posta to innlegg tidligere i dag:

Kanskje ikke fullt så fisefin.

Vil DU ha en 3D-PRINTET verden?

8 kommentarer

Siste innlegg