FASCINERENDE INFO…og et tungrodd prosjekt.

God mandag alle sammen… yeppz, da kommer det et bittelite livstegn fra meg. Jeg fikk høre noe i dag som jeg personlig syns var utrulig fascinerende, og som kanskje noen av dere også setter pris på å vite.

Det kom nemlig ei eldre tøtta ruslende med ei bærspann på slep forbi her jeg har stått i natt. Godt skjult fra hovedveien, nesten nede ved vannkanten – nærmer bestemt Tanaelva – og utsikt mot Finland på andre sida.

Hun slo da av en prat, og kunne fortelle meg at i gamledager gikk det ferge over akkurat her. Wow!! Selvfølgelig ikke sånn nymoderne ferge som vi er vant til, da. Jeg spurte egentlig ikke inngående hvordan akkurat denne ferga så ut, men det var veldig vanlig at det gikk elvebåter flere steder i landet..og noen av de kunne til og med frakte biler sånn som dette.

Bildet er lånt fra nettet.

Ferga på dette stedet sluttet å gå på siste del av 1960-tallet, og hun kunne også fortelle at det hadde stått en liten kiosk akkurat der bildet under viser.

Som sagt, utrulig fascinerende.

Så var det det tungrodde prosjektet da. Nemlig bloggen. Beklager å si det, men det går bare gradvis nedover med hele greia for mitt vedkommende. Klok fra tidligere erfaringer skal jeg IKKE si at jeg legger blogginga på hylla..men jeg får dessverre null utbytte av å lage innlegg lenger. Som jeg har sagt tidligere får jeg mye mer ut av å være på de andre SoMe, som TikTok og Instagram. Men – hvem vet, kanskje det snur seg igjen etter hvert.

Hmmm..kom akkurat på at jeg har vært så lite gira her, at jeg har til og med glemt å poste link til episode 3 av podcasten min på Spotify – som kom ut 1.september. Link til den finner du i alle fall HER.

I dag har jeg da i alle fall holdt meg i ro i godværet, og brukt dagen på hårvask, klesvask og tusleturer i nærområdet.

Ha en riktig flottersfin dag videre alle sammen ❤️ Vi sees nok før eller siden.

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

 

11 kommentarer
    1. eg personlig hadde syns det va dumt om du slutta å blogge
      Eg har ikkje de andre platformene.
      men ditt valg 😉
      lykke til videre om du forlater bloggen.

    2. Så stilig! Jeg husker at det gikk ei slik gammel bilferge over i nærheten av der besteforeldrene mine bodde, over Namsen, og at det ble veldig langt å kjøre rundt da den sluttet å gå… Eller husker jeg det bare fordi jeg ble det fortalt… Usikker! 😀 Trist at du ikke er motivert for blogging lenger, men skjønner tankegangen. Gjør det som er rett for deg! 🥰

      1. Rart det der, når man blir usikker på om man faktisk husker noe – eller om det er et minne som er plantet i oss 🤔🤗
        Takk for det.. blir nok ikke å ha hjerte til å forlate bloggen for godt, men tar det som det kommer 🤗🥰

    3. Artig med ny info 😀

      Skjønner følelsen med bloggen, jeg har samme følelsen sjøl innimellom, men så er det så koselig med alle dere da 😉😍 Har ikke hatt overskudd til å høre på deg på tiktok, men stikker innom i ny og ne 😀

    4. Håper du er her innimellom 🙂 Men man må gjøre det man føler for 🙂 Jeg følger deg videre på Insta! Og er jo i gruppa på FB selv om jeg ikke er aktiv der 😀 NÅ skal jeg inn på podcasten å lytte!

    5. Så synd at du ikke får noe utav blogginga! Men – det kan jo snu, vennen! Kos deg masse videre på turen – dette var spennende – og den ferga var jo skikkelig søøøøøt! Klemmer <3

    6. Jeg følger deg på TikTok, men er ikke flink til å kommenter der…kanskje bør jeg skjerpe meg :). Fint likevel å se deg her, håper blogging gir deg mer etter hvert igjen. Men skjønner deg. Jeg er virkelig en sporadisk blogger, – leser, – kommentator… pga. at inn i mellom greier jeg ikke konsentrere meg. Syns det er spennende å lese om hva du finner på. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg