God fredagskveld folkens. Akkurat nå sitter jeg inne hos brorsan og har en liten pause fra bilmekking, mens han ser på Norge Rundt. Som jeg nevnte tidligere, hadde jeg en liten plan nå i ettermiddag. Jeg hadde nemlig avtalt med brorsan at han skulle assistere meg med “pek & forklar” mens jeg skifta drivknutene. Før vi kom skikkelig i gang fikk vi et utrulig koselig besøk av en jeg velger å kalle kompis sjøl om vi ikke omgås i det daglige. Han hadde lyst til å ta en titt på camper’n, og siden han kjenner brorsan også, ble det ei skikkelig trivelig skravlestund før man heiv seg til og begynte skruinga.
Det gikk egentlig veldig greit. Ble litt plaga med noen skruer som satt så knotete til, at jeg hadde problemer med å få de løs, men jevnt over gikk det temmelig bra. Brorsan hjalp litt til hist og her, og til slutt hadde vi ute drivakslingen og var klar til å bytte knute.
Jau dæven!! ..er vel egentlig ikke mye mer å si om det. For den passa ikke. Den såkalte innertanningen stemte ikke. Yttertanning og lengde stemte, med det var kun 25 tenner på den innerste delen på den nye – det skal være 26.
Jaja… ikke mye å gjøre eller si, så da var det bare å tørke reint, fylle opp med nytt fett og stripse sammen.
Og nå er Norge Rundt ferdig, så da er det bare å gå ut og skru alt sammen igjen.
CU L8R ☺️
O m g….. det har jo ingen ende denne elendigheten! Går det an å få bytta og få en som passer da eller?????? <3<3<3
Ja du må’kje snakke altså!! 🤮 Kan hende de kan byttes, men det er bestilt fra Skruvat, og de er (erfaringsmessig) jævlig tverr og kverulerende. Så mest sannsynlig er det like greit å spare opp til to nye og håååpe at jeg får solgt de jeg har privat..
Hjelp, sånt har skjedd i vår garasje også og det er så irriterende når ting er feil. Håper du får fikset det siden. 🙂
Ja det er dødskjipt!! Men får det nok fiksa etter hvert 😊