ER EN DRITTDAG VIRKELIG EN DRITT-DAG.. eller lyver vi til oss selv?

Heisann i kveldinga folkens.. det gikk plutselig opp for meg at ikke nok med at enda en dag lakker og lir mot slutten, men det gjør faktisk hele måneden. Tenk, i mårra skriver vi juli..

Jeg har jo dessverre måttet gjøre vendereis og er begynt på returen hjem. Det er ei stund sia jeg stoppa for kvelden, og har sittet og kosa meg med boka mi i godværet.

Skal jo innrømme at tankene flyr litt innimellom også, da. Tenker på hvor lei meg jeg ble i dag da jeg trudde bilen hadde havarert – og hvor glad jeg ble da det viste seg å være bare en bagatell. Og når jeg tenker på hvordan man velger å takle motgang, fant jeg ut at av og til lyver vi for oss selv. I alle fall veit jeg at JEG kan gjøre det.. For en typisk reaksjon KUNNE vært: *Dagen starta bra, men så gikk alt til svartens da bilen streika og jeg måtte bestille berging. Og så tok det ei evighet før jeg endelig kom meg på veien igjen. Drittdag!!!* Ikke sant? Jeg kunne funnet på å kalle hele dagen for dritt bare fordi jeg ble stressa og lei meg og brukte flere timer på venting, berging og mer venting. Meeeen…sannheta er jo at de 4,5 timene det tok fra feilen ble oppdaga til jeg var tilbake på veien utgjør langt under 1/4 av et døgn.. faktisk utgjør det bare ca 18% det. Og regner jeg i fra jeg våkna klokka 5 og til jeg legger meg..la oss si klokka 22, blir det 4,5 timer av 17 timer..altså ca 26% med drittdag… og det er noe heeeeilt anna enn å påstå at jeg har hatt en drittdag som bare starta bra, ikke sant? Så ergo er ikke nødvendigvis hele dagen dritt når man sier man har eller har hatt en drittdag, for som regel finnes det noe positivt innimellom alt. Jeg tenker at det kan være noe å tenke over..

Men nok om det. Akkuratt nå har jeg laga meg litt kvelds og sitter og skal kose meg resten av kvelden og måneden. Brødskive med et eller anna kjøtt og sukkerfri brus i fine koppen som jeg og fredagsdate-venninna har likedan.

Ha en riktig flottersfin kveld videre da alle sammen ❤️ Sov godt og drøm vakkert etter hvert.

10 kommentarer
    1. Det er noe å tenke på det ja. Ofte så er jo det som er drittlei, bare en liten del av dagen.
      Prøver å lære bort det til en jeg kjenner godt her, men det går ikke inn 😄
      Veldig glad for at det ikke var noe alvorlig feil med bilen 🙂
      Så flott bilde med boka og sola i sjøen 😍
      Skikkelig sommerbilder 😀❤️

    2. Ja, det er jo det som faktisk gjelder å se, som du sa nå 🙂 Selv om deler av en dag er dritt, så kan store deler være bra også. Det kommer an på vektlegginga 🙂 Bra resten ble bra for deg 🙂

    3. Når noe går dritt, så havner man fort i en boble og og dritten blir altoppslukende. Men om å gjøre å prøve å styre tankene litt også og heve blikket og endre fokuset litt.(lettere sagt enn gjort). Og det er jo nettopp det du gjør i dette innlegget å reflektere litt rundt dette. Mye bra også i løpet av dagen, og det bildet med bok, stol og noe godt å drikke i solen så jo helt fantastisk ut! Nyt kvelden 🙂

      1. Ja det er utrulig fort gjort å gå i den fella der, altså..av en eller annen merkelig grunn er det lettere å henge seg opp i det negative i stedet for det positive 🤔 Men heldigvis aldri for seint til å prøve og gjøre noe med det😊
        Takk for det, og en riktig fin kveld videre til deg ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg