ER DET EN KUNST Å LESE BLOGG..?

..ok..sikkert et av de teiteste spørsmålene jeg har kommet med – men seriøst.. ER det en “kunst” å lese blogg “riktig”?

Nå tenker jeg IKKE på hvor, når og hvordan man leser de..sittende, stående eller opp ned… nei det jeg tenker på nå, er hva som gir best uttelling for den som eier bloggen. Siden jeg veit at plasseringa på blogglista bygger på antall sidevisninger – klikker jeg bestandig på linken til det innlegget jeg skal lese, så det blir åpnet på ei egen side.. i stedet for bare å bla meg nedover og lese innleggene etter hvert som jeg scroller..
For i mitt hode teller akkurat det liksom bare som ETT KLIKK.. altså kun EI sidevisning dersom jeg gjør det sånn, og innbiller meg at jeg hjelper de bloggerne jeg leser med flere klikk, dersom meg gjør det på “min” måte..
Selvfølgelig tar det litt lengre tid – men blogging er litt av en jobb, tross alt 😉

Så jeg lurer..er jeg helt på jordet her?
Og hva med deg? Hvordan leser du blogg??

12 kommentarer
    1. Dette innlegget klikket jeg inn på på grunn av overskriften. Altså et klikk på dette innlegget.
      Noen ganger klikker jeg meg inn på en blogg. For eksempel for å sjekke hva Solliv har skrevet i dag, er det noe nytt? Da er det blogger som går klikket, og hvos det er to innlegg jeg ikke har lest blir det kun ett klikk fordi jeg da leser begge innleggene når jeg har klikket meg inn. Finnes vel ikke en riktig og en feil måte,

      1. Nei det finnes definitiv ikke en riktig eller feil måte, og tror nok mange – kanskje de fleste – gjør som deg 😊
        At jeg velger å gjøre det så “tungvint”, er fordi jeg har lyst å legge fra meg mest mulig klikk hos hver enkelt..
        Trur vel at det jeg egentlig var ute etter her, er hvor vidt det er jeg som er “unormal” og lager for mye jobb for meg sjøl, hehe 😂

    2. Jeg klikker inn på blogger på hjemmesiden etterhvert som mine faste dukker opp med nye innlegg, eller at noen kommer med overskrift med tiltrekkende tema, noe som engasjerer meg. Noen ganger går jeg inn på lista og sjekker hvis det er noen jeg savner, i tilfelle de har postet og jeg ikke har fått det med. De beste bloggene ligger jo litt ned på lista, og de forsvinner fortere fra visning. Jeg tenker ikke antall klikk, men at jeg følger opp de bloggene og bloggerne jeg liker.

      1. Ja akkurat det – med å følge opp de bloggene jeg følger fast, er jo hovedfokus.. har bare som sagt fått det for meg at jeg skal peise på med mest mulig klikk også underveis.. Ikke rart jeg er “overarbeida” til tider, haha

    3. Jeg har alltid blogg.no sin bloggliste åpen, og går inn en til to ganger om dagen å klikker inn på bloggene til de jeg følger. Er ikke av de som bare klikker på de spennende overskriftene. Jeg henger alltid etter med å lese, så ofte blir det til at jeg leser bare det nyeste innlegget…., men prøver å jobbe meg nedover innimellom 🤔

      1. Akkurat det – når man henger på etterskudd med lesinga – forstår jeg utmerket at det ikke blir til at folk leser eller klikker seg inn på alt av innlegg. Det blir jo AAAALT for tidkrevende 😊

    4. Jeg tenker ikke på antall klikk. Jeg tenker at jeg skal inn på bloggen, ruller meg nedovoer feeden, og går inn til de faste. Er alltid HELT inne, fordi jeg som regel legger igjen kommentar. Men hvor mange klikke jeg legger fra meg vet jeg ikke. Jeg prøver å besøke mine faste en gang pr dag, de dagene jeg blogger selv. De andre dagene blir det litt mer tilfeldig, og litt mer hvor nysgjerrig jeg blir…Går ikke innom alle da alltid. For det er jo det jeg ikke rekker i hverdagen 🙁

      1. Høres ut som ei veldig fornuftig tilnærming.. trur nok ikke at jeg hadde gjort det på den måten jeg gjør, om jeg hadde gjort noe mer “fornuftig” enn å bare surre rundt og gjøre null & nix om dagene 😉😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg