ENDA ET SOM GIKK SKEIS

Beklager om det er mye mas fra meg om de samme tingene hele tida – men når jeg ikke har andre å “surke” til, så blir det bloggen som blir tatt i bruk.
Og nå er det den svartens maten det er snakk om igjen.. De fleste har vel fått med seg nå, at jeg sliter enormt med mat etter den gastric bypass´en jeg hadde for mange år siden. Dette er IKKE en vanlig matallergi eller intoleranse for spesielle matvarer – jeg kan nemlig spise noe ene dagen og reagere sykt mye på det – mens en annen dag, kan jeg spise samme tingen av hjertens lyst. Det har gått sånn passelig opp og ned de siste månedene.. men da skal det sies at for det første har jeg valgt å slutte totalt med smertestillende, da jeg oppdaga at den var en av synderne.. og så må jeg jo i ærlighetas navn si at jeg har vel ikke vært alt for ivrig på å lage meg noe som kan ligne på middag, da jeg veit at varm mat skaper reaksjoner mye raskere enn kald mat. I snitt er det vel snakk om at jeg spiser ett varmt måltid i uka.

Men de siste dagene har jeg hatt lyst på middag, så på lørdag spiste jeg lasagne sammen med guttungen og det gikk utmerket. I går planla jeg pølser og mos.. som gikk rett til svartens, og jeg flata ut i flere timer etter ei halv pølse.

Og i dag, etter at jeg og brorsan var på en shoppingrunde etter ting til camperen, var klokka såpass mye da jeg kom hjem, at jeg fant ut jeg skulle varme meg et ferdig stekt kyllinglår som jeg hadde i frysa, samt litt chips.

Svarte fanden og alle smånissan, da.. 1/4 av kyllinglåret – og her sitter jeg og er totalt utslått. Og dermed var det enda et måltid som gikk skeis..

Så nå når jeg har skribla ferdig her, kommer jeg å legge meg litt og håpe at det gir seg før dagen er omme i alle fall.

Yeppz.. CU L8R – når kroppen begynner å oppføre seg.

 

4 kommentarer
    1. Huff, det er bare ille at du skal reagere sånn enkelte dager. Rart at det går bra noen ganger, og andre ganger ikke.
      Håper du får noen gode dager nå når det gjelder mat☺️
      God klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg