En TAKK og ei UTFORDRING

I går var jeg så heldig å få en virtuell rosebukett hos min medblogger og flotte venninne Utifriluft, som en del av ei utfordring hun hadde tatt fra vår felles medblogger og for meg kompis fra mange år tilbake, Bunny i det innlegget HER. Den flotte buketten kan du se HER.

Aller først må jeg starte med å si tusen, hjertelig takk til Utifriluft..eller Margrethe som hun heter. Jeg setter setter SÅ pris på den buketten og kjenner nå at jeg savner skravlinga vårres.

Siden detta er ei utfordring om å sende både blomster og utfordringa videre til 5 medbloggere, må jeg jo gjøre det da. Og jeg velger å sende ut kun EN blomst (eller egentlig er det urt da..) nemlig Bukkeblad.

Den vokser på fuktige steder som i vannkanter og på og i utkanten av myrområder, og er den absolutt vakreste jeg veit når det kommer til blomster.

Men til hvem skal jeg sende denna skjønnheta?
Jeg veit ikke om det er heilt innafor å sende ei utfordring i retur, men jeg gjør det likevel fordi du Margrethe har vært ei veldig god støtte for meg etter at vi ble kjent, og du fortjener virkelig alle de blomstene du kan få.
I tillegg vil jeg faktisk sende en blomst til den godeste Bunny som starta denna utfordringa, fordi han er en fantastisk person som ikke lar seg kue, samma faen hva livet drefser etter han, og som har ei til tider herlig høy “kjæft-riving” her på bloggen om temaer jeg setter stor pris på at han tar opp. I tillegg er han sykt glad i blomster, så da fortjener han virkelig å ha min favoritt i samlinga si.

Men de 3 siste da.. hmm. Litt vanskelig fordi det er så mange på bloggen som fortjener ei oppmerksomhet, men jeg må bare skjære gjennom og da velger jeg meg:

Friluftsheidi fordi jeg elsker å sitte å se på bilder hun deler av naturen. Og også fordi hun fortjener ei oppmerksomhet for de kampene hun kjemper.

Lenalykke fordi jeg syns hun har en koselig måte å ta opp livets opp og nedturer på, og jeg syns jevnt over at hun er både positiv og flink til å sette fokus på de små gleder i livet.

Dedicat fordi han er en herlig nordlending med en blogg som inneholder både alvor og skjemt – og så er han helt rå når det kommer til å skrive dikt.

Yepp.. da var blomsterutdelinga over, og jeg skal tusle meg tilbake til kaffekoppen. Har fremdeles ikke bestemt meg for om jeg er bare lat i dag.. eller ekstra lat, hehe.

8 kommentarer

Siste innlegg