EI NYDELIG AVSLUTNING PÅ EN FANTASTISK DAG

I går var jeg jammen ta aktiv hele dagen. Som jeg skreiv i det innlegget HER var jeg jo både på kaffedate, fikk unna litt shopping OG tok en sein lunsj ute i det fri. Og så var planen å besøke go´venninna mi på ettermiddagen, noe jeg da også gjorde. Jeg surra meg over til henne sånn rundt 5ish og etter litt skravvel med han Ivar, gubben hennes med ALS som jeg har blogga om her i DEL1 og DEL2, og sønnen i huset som var på besøk sammen med kjæresten, satte jeg og venninna nesa ut av området og mot Toppsundet. ETTER at vi først hadde vært innom nærmeste butikk og shoppa litt absolutt nødvendig på en varm sommerettermiddag, hehe.

Ferden gikk som sagt til Toppsundet, og “tradisjonen tro” stoppa vi midt i bakken på tur ned fra Aunfjellet for at YoursTruly skulle knipse litt bilder – til dere – med utsikt mot bl.a flotte Grytøya.

Fiiiine venninna mi.

Etter den obligatoriske stoppen, surra vi oss bortover til det stedet vi bruker å være på og rigga oss til der nede i fjæra i godt selskap.

Hun hadde med seg drikka, men jeg heiv meg rundt og fyra igang primusen så jeg fikk meg litt kaffe – og så ble det ei skikkelig kosestund med nyinnkjøpte snurrer med en smakskombinasjon som verken hun eller jeg hadde smakt før. Bringebæra & vanilje. Joda.. de var gode, men seriøst så syns ingen av oss at de var revolusjonerende. Faktisk er vi temmelig enige at Gifflar har endra smak med årene og er blitt mye tørrere..

Men skitt au, gode var de som sagt og vi storkosa oss lenge, lenge der. Vi trødde oss bl.a en tur rundt om kring i nærområdet og oppdaga en blomst som ingen av oss har sett før. Men den var så spesiell og fin (syns vi) at den skal få et eget innlegg seinere.
Vi var også å nysja litt på et byggverk noen holder på med like bortenfor der vi satt.

Er ikke heeelt sikker på hva de tenker detta skal bli til slutt, men en ting er i allefall sikkert – de gjør en kjempejobb, for med unntak av noen få plasser der det er tatt i bruk skruer, har de brukt kun tre hele veien. Sånt lika æ.

Etter hvert fant vi ut at det var på tide å surre oss videre, og etter at vi hadde vært helt inne på Elgsnes og snudd, endte vi opp med å kjøre den lange veien hjem (som er typisk oss) via Nupen, over Storjorda og gjennom byen før jeg satte henne av rundt halv 11 i går kveld.

Yepp.. det var absolutt ei nydelig avslutning på en fantastisk dag.

I dag regner det godt her (og æ har hørt romlinga fra han Tor med hammar´n..YEEEEY) så det blir i allefall en innedag nå utover. Skal få gjort unna litt “inneting” – og så får jeg se om jeg kommer meg litt ut seinere mot ettermiddagen kanskje. Det er jo 6 juli i dag – og noen av dere husker kanskje at det er blitt en tradisjon for meg å pynte JUL(i)-treet mitt og spise en eller annen variant av grilla kylling? Og det er noe jeg gjør ute – så jeg håper jo at det ikke er syndefloden som er kommet over oss nå, hehe.

Ha en riktig flottersfin dag da alle sammen ❤ CU L8R

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg