DET VAR EN GANG EI PYNTEDUKKA

Som jeg nevnte i det innlegget HER, så var jeg i bursdag i går. Og mens jeg sto på badet og gjorde meg klar (les: skifta fra bålstinkende ulltrøye til vanlig genser), var det en ting som gikk opp for meg. Jeg har jo totalt slutta å pynte meg…
Hmmm..
Jeg var faktisk veldig glad i å pynte meg før..ikke sånn til daglig, da har jeg bestandig trivdes i enten turklær..som her, bak på min elskede, “avdøde” Kongen ❤️(for de som husker han)

..og litt mørke, gjerne goth-inspirerte hverdagsklær..som her i London for 3 år siden..

Men til bursdager og andre selskapeligheter syns jeg det var “dritartig” og style meg opp – og jeg meiner det helt seriøst – jeg kunne takle 15 cm stiletthæler på lik linje med fjellskoa.

Jeg husker for noen år siden go´venninna mi skulle hjelpe meg å pakke ut på et av stedene jeg har bodd..og hun var rett og slett rystet, fordi hun pakka opp kjole, etter kjole, etter kjole…og gudane veit hvor mange plastbokser med sko i alle varianter.
Nå trur jeg at jeg seriøst får alt jeg eier – unntatt vinterklærne – i én sekk..
Og smykker..
Ooooh, æ elska smykka, ringa, øredobber..og hadde i “bøtter & spann”..
Nå er dette alt jeg har igjen – og det er over ett år siden jeg har hatt denne boksen åpen nå..

For ikke å snakke om sminke.. Jeg syns det var skikkelig gøy å teste ut forskjellige sminker til fest – og jeg simpelthen ELSKET å teste ut nye “ansikter” og ta selfier – bare for å ha noe å fordrive tida med.
Nå er det over et år siden jeg har brukt noe som helst sminke også – og alt som er igjen av gudane veit hvor mange bokser med make-up, er dette..

Så hvor i huleste er det blitt av “pyntedukka”??
Vel – nøyaktig hvor hun har gjort av seg, veit jeg ikke..men jeg veit litt om hvorfor hun valgte å stikke av. For jeg innser at jeg slutta totalt å “dalle meg opp” etter bruddet med siste samboer for litt under 1 1/2 år siden.
Og hvorfor det, da? Jeg har tenkt litt på det, og innser at jeg på en måte har gitt opp..eller nei, jeg tror at jeg kanskje rett og slett er blitt skremt. For det er så himla stor forskjell på den pynta Helene, kontra den dagligdagse Helene – så jeg føler at alle de mannfolkan som har møtt meg for første gang da jeg har vært pynta – har blitt superskuffet når de har sett meg uten sminke, og funnet meg ekstremt grå og kjedelig i hverdagen.. og jeg orker ikke mer av sånt. Jeg er nå alltids tøff i trynet, men det sårer faktisk noe helt jævlig å få høre “du har jo to forskjellige ansikter – og jeg likte bedre det første” og “du er nå ikke akkurat den fineste jeg har sett, men du går deg vel til”..eller for så vidt “du skjemmer meg jo ut hvis du går kledd sånn”..
Æ meine – da kan æ like godt være uten kjæreste.
Så nå bruker jeg stort sett turklær eller lignende, fordi da er jeg anonym og får gå i fred, og jeg slipper å “lure” noen til å like ei Helene som ikke eksisterer annet enn til festlige anledninger.

Satt og bladde litt i bildemappene mine, og fant frem en del eksempler – bare for at dere skal se hva jeg mener med stor forskjell..

La oss starte med fest-Helene, klar til dans, bryllup eller lignende..

Det ligna ikke mye på den “ville” Helene som elsker å danse barfot ute i all slags vær, akkurat..

Yeppz..det er utrulig hva sminke kan gjøre, og det er temmelig stor forskjell på detta fjeset..

..eller detta..

..i forhold til de to neste her.

Til slutt noen av de selfiene jeg snakka om. Og JA!!!! Dette er meg..det er resultatene etter timevis med jobbing med sminke og bruk av parykker..og det eneste som er gjort, er at det er lagt på ei farge-gradert ramme på et par av dem..

Så ja…jeg funderer veldig på hvor pyntedukka har tatt veien. Jeg kjente på det i går, at jeg savner ho faktisk litt – og på mange måter skulle jeg ønske at ho kom tilbake.. bare sånn stikke innom av og til, i alle fall… så kanskje jeg skal gjøre et forsøk på å la den døra stå åpen, så ho kan finne veien hjem igjen..

17 kommentarer
    1. Kjæreste Helene-mi-si♥️ Du er vakker både på innsiden og utsiden. Med og uten sminke!! Her er hverdagen også uten sminke…trives best med det, men som du sier; er/var gøy å sminke seg til festligheter. Er blitt lite av den sorten også i disse pandis-tider♥️ Glad i deg💕

    2. Wow førr ei dame 🤩 og du er jo superfin i kjole.
      Kjenner meg litt igjen, for jeg var som du og elsket å pynte meg. Jeg har aldri vært kjole og skjørt dame, men hadde selskapsbukser ol i stedet. Måtte stå opp minst 3 timer før jeg skulle avsted på jobb, sånn at jeg fikk stylet håret og sminket meg etter alle kunstens regler. Å NÅ, en kjapp dusj og kaste litt krem i ansiktet. Bruker litt tid på håret da, som er tynt og håpløst. Liker meg best i joggings, men skifter nå til jeans når jeg skal ut for å handle. Har også lurt på hvor det ble av den jålete dama som ikke kunne vise seg for folk uten sminke 🤔

    3. Jeg har også alltid vært veldig interessert i sminke og vil vel si at jeg fortsatt er det. Men fy så sjeldent jeg sminker meg og slik har det vært i noen år nå. Jeg vil ha tilbake den greia der jeg også. Råtøffe bilder av deg da, og sminke gjør ikke alt på en person. Vi kan være fine både med og uten 🤗

      1. Ja sminke er jo gøy…selv om man ikke pynter seg hver dag, så må det jo kunne være mulig å finne tilbake til litt av den man var 🤔
        Tusen takk for det 😊 Og det er helt sant 😊

    4. Så mange flotte, og kule bilder av deg! 😀

      Synes du var flott pynta, og like fin upynta, Så hvis de ikke vil være sammen med deg når du ikke ser ut som på fest, ja, da fortjener de deg ikke! Sånn er det med den saken.
      Jeg må begynne å pynte meg litt mer, for jeg går jo som et bustehue i komfortable klær hver dag nå, og det er ikke veldig flott akkurat. 😉

      1. Tuuusen takk for det 😊 Og jeg er jo enig, det er bare så himla vanskelig når man opplever sånt gang på gang.. Men liiiitt flinkere burde nok jeg også bli, for jeg kjenner meg veldig igjen i den bustehue-stilen, hihi 😉

    5. Æ bli nu ikkje heilt vant til å se dæ sånn som du ser ut nu, pynta eller ikkje.. mange kule stila må sies, dritlekker i den kvite kjolen, men trur næstn æ må se dæ et par ganga irl før æ vænne mæ tell dettan.. 🤪

    6. det var trist å lese hvilke komentarer du har fått fra mannfolk,det skal ikke være slik det er det indre som teller og ikke det ytre,desuten er du kjempesøt i den daglidagse looken ,trenger ikke sminke du

    7. Fine, gode Helene! Vakker med sminke og dolla opp – og enda vakrere hverdagslig! Jeg har det igrunnen akkurat på samme måten…. før pynta jeg meg og sminka meg innimellom, men så hadde jeg en mann som ikke brydde seg…. og så kom jeg utav det – og har ikke kommet inn i det igjen etterpå! Sminke meg gjør jeg kun på 17.mai og julebordet på jobben……. og pynte meg, vel….. til jul da…..! Savner det også litt igrunn, men trives best i turklær! Om du savner det så syns jeg du skal kose deg med det innimellom! Så får mannfolka seile sin egen sjø! Goooood klem <3

      1. Tusen takk, snille du ❤️ Ja er det ikke rart hvordan vi styrer livene våre, basert på innvirkning fra andre? Huffamegda!!
        Og ja, selv om jeg definitivt trives best i turklær, er det kanskje lurt å la den dill-dalle-Helene få lov å stikke hodet frem av og til 🤔 Og ja…de skal bare seile ivei, de 😉 Godklemz i retur ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg