DET LILLE HUSET & VEIEN VIDERE SIDEN SIST

God formiddagsmårra og god fredag alle sammen. Ikke for å skryte, men gjett om jeg nyter livet mitt akkurat nå altså.

Sitter her i solgløttet og lurer på hva jeg skal finne på i dag, og fant ut at jeg skulle slenge ut et nytt innlegg før det går så lang tid at jeg atter en gang må sortere ei uke med bilder, hehe.

Jeg har jo vært på farta, da..og etter forrige innlegg begynte jeg så smått å bevege meg mot nye mål – som jeg ikke ante selv hvor var. Når jeg sjekka YR var det mest fornuftige å kurse meg mot Finland..men.. jeg hadde svært lite lyst til å bytte ut de nydelige, åpne områdene i Finnmark, med tett skog og krigersk mygg. Ikke enda, i alle fall. Så derfor kursa jeg meg heller mot Varangerhalvøya og lovnader om regn. Akkurat nå er jeg sabla glad for at YR ikke veit hva den snakker om til tider, for det var kun første ettermiddagen og litt av natta som var regnfull.. deretter har det vært oppholdsvær, om enn ikke så sabla mye sol.

Dag 1 etter forrige innlegg, altså forleden dag, var en treig dag av store dimensjoner. Jeg var bare rett og slett sliten i kroppen. Men tenker at med 10-11 dager med å gå, sitte, lage mat, spise og sove i frisk luft, i tillegg til at spondylolistesen og det vonde kneet mitt har herja litt villmann med meg, må det være lov å være litt sliten.

I går våkna jeg da til bittelitt yr men ellers bra, og etter de vanlige mårrarutinene pluss litt ekstra jobb med å få fylt opp vanndunkene fra elva som renner rett ved der jeg sov, satte jeg kursen mot Hamningberg. Jeg har jo vært der før, men fader altså, den veistrekka innover dit er jo SÅ sinnsykt vakkert.

Men før jeg viser dere de bildene, har jeg bare lyst til å vise dere det mest sjarmerende, lille huset jeg har sett på lenge. Synd at det er blitt så ensomt og forlatt..men på den andre sida er det vel nettopp det som gir det all sjarmen.

Så var det veien til Hamningberg, da. Tenker at ord er overflødige.

For meg er veien innover den fineste opplevelsen med hele turen, men det er jo veldig vakkert i selve Hamningberg også da..selv om… eeeeh… jeg tok ikke et eneste bilde der, kun litt filming til TikTok. Jeg hadde i alle fall en fantastisk fin tur, og avslutta med en trasketur fra bobilparkeringa og ned til havet. Vilt og vakkert langs hele turen.

Kan trygt si at det er et verna område her.. noe som faktisk er veldig bra spør du meg.

Yeppz, det var ferden min de to siste dagene. I natt har jeg stått mellom Komagvær og Skallelv.. sistnevnte ser du i det fjerne på bildet under…på et utrulig flott område.

Jeg hadde en nydelig mårrautsikt..og så ble det jaggu bål på meg også. Snakk om perfekt start på dagen for Yours Truly.

Ha en riktig flottersfin fredag videre alle sammen.. så sees vi etter hvert ❤️

Legger ved link til både gårsdagens og dagens mårrabubbel på TikTok, fordi i går fulgte det med en liten videosnutt fra turen til Hamningberg..om noen vil se.

Gårsdagens mårrabubbel HER

Dagens mårrabubbel HER

 

8 kommentarer
    1. Takk for titten! Utrolig flott tur du har hatt! Man skulle ha vært rik så hadde man farta rundt med bobil! Det har vært topp liv og masse opplevelsa! Men dessverre får man ikke råd til bobil. Nyter heller turen din via bilda! Klem

      1. Takk til deg for at du fulgte med på ferden 🤗
        Rik, ja..ja hadde man vært rik, hadde jeg kunnet hatt et hjem på hjul som jeg kunne bodd i hele året. DET hadde vært noe, det 🤩.

    2. For en mektig og vakker natur, og for en fryd det er så i godt vær 🥰 Det huset der hadde definitivt trengt litt kjærlighet, der det sto litt som ensomt. Ønsker deg en fin lørdag, klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg