DET ILLEVARSLENDE RØDE

Akkurat nå sitter jeg å prøver å manne meg opp til å kjøre de få, siste milene til go’venninna mi. Jeg kunne ha vært hos henne for lenge sida, men jo nærmere jeg kom byen, jo treigere ble kjøringa. Jeg gleder meg jo masse-masse til å få treffe spesielt guttungen – men også både brorsan og de få vennene mine her. Men som jeg har sagt før, jeg har et sånt elsk-hat forhold til nord. Både byen og øya jeg kommer fra. Litt sånn todelt som det bildet her. Vakkert og rolig på eine sida, men illevarslende rødt faresignal på andre sida. Og det er det illevarslende røde jeg frykter…og kanskje flykter fra..

Så hauet begynte å spinne tanker når jeg nærma meg fergeleiet på andre sida av fjorden – Lødingen. Og sia har det spunnet. Så jeg endte opp med å daffe i 60 km/t i snitt og ta den laaange veien frem, rundt nabokommunen.

Men nå begynner faktisk det sabla hauet å roe seg, og jeg veit at alt kommer til å bli ok,  sjøl om jeg er totalt kjørt i hauet for øyeblikket.

Yeppz..da er det go’venninna neste ❤️

 

5 kommentarer
    1. Er det ikke rart det der….at bare tanken på å komme dit man har opplevd tøffe ting, kan gi slike følelser. Eller egentlig ikke rart, mer trist. Håper du får fine dager på tross av <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg