DESEMBER – fra sykdom til Fjordland

Heisan, hoppsann & falleralleraaaa.. eller no´sånt. Da føler jeg meg endelig klar til å skrible litt her inne igjen. Det er ikke mange innleggene jeg har gidda å poste denna desember´n. Trur helt seriøst at har det ikke vært for adventskalenderen her inne, og konkurransen jeg hadde gående så hadde nok bloggen vært for mer eller mindre dau å regne. Gikk du glipp av hvem vinneren av den konkurransen var, finner du det HER.
Jeg er fremdeles ikke helt fortrolig med tanken på å virkelig slå meg laus her igjen, men skal nå gjøre en liten innsats og se hvor det bærer hen. Kanskje – bare kanskje finner jeg tilbake til skrivegleden igjen.

Så altså – desember.. det har jaggu vært litt av en måned da. Jeg skulle jo egentlig jobbe mesteparten av måneden og hadde virkelig gleda meg både til det sosiale – og å faktisk få tjent såpass mye at jeg kunne kvitte meg med gjelda jeg måtte opprette da jeg var nødt til å få nye piggdekk. Ja jeg var til og med så jævla optimistisk at jeg hadde et ørlite håp om å ha noen ører igjen som jeg kunne investere i reisebudsjett – fordi psyken min begynner seriøst å kjenne på trangen til å komme seg vekk litt. Men atter en gang har det vist seg at Universet gir jo blanke faen i mine ønsker og forventninger – og sender meg hodestups den veien det mener jeg er meint å gå. Enten jeg liker det eller ikke. Så jeg raukt ut i ei helsikkes influensa – nærmere bestemt korona. Akkurat det har NULL betydning for meg – og det var kun fordi jeg har en enorm respekt for venninna mi som i form av sjef krevde at jeg skulle ta testen. Har det vært hvem som helst andre har jeg nekta blankt, fordi Covid-19 er nå I FØLGE REGJERINGA fra 20.november i år ikke engang på lista over allmennfarlige, smittsomme sykdommer.
Men altså..for første gang på mange, mange år ble jeg da skikkelig influensasyk, og har ligget mer eller mindre utslått i nesten 2 uker, og dermed ble det ingen jobb – og ingen inntekt på meg. Så i tillegg til å ha en ekkel følelse av atter en gang ha svikta folk fordi jeg ødela veldig mye for de som hadde belaga seg på arbeidskrafta mi før jul, går jeg nå inn i atter et nytt år som gjeldsslave med personlig gjeld. Akk ja!.. min variant av The Circle of Life..

Sjøl om jeg da har vært sjuk store deler av måneden, har jeg likevel fått gjort unna de tingene som har vært viktig for meg i forbindelse med jula..som å kjøpe litt julegaver og bake noen få kaker og et julebrød så guttungen kunne ha i desember. I tillegg laga jeg risboller til go´venninna på bestilling. Og rundstykker til guttungen skulle komme på overnatting. Nå baka jeg såpass mye av de rundstykkene at jeg ga bort noen til husverten min, samt brorsan. Og han ble faktisk såpass fornøyd med de han fikk at han la inn bestilling på noen nye. Så et par dager før jul baka jeg 20 nye rundstykker som han fikk, og lille julaften laga jeg et nytt julebrød fordi guttungen hadde spist opp sitt for lenge siden, hihi.
Han kom da som sagt på lille julaften og da kosa vi oss masse, masse. Han sov jo over, og på julaften hadde vi en skikkelig koselig formiddag sammen før han satte nesa først hjemover og deretter til faren og kjærringa for å feire jul sammen med dem.

Da han var dratt, hadde jeg ei koselig feiring for meg sjøl. Når Sølvguttene sang jula inn kosa jeg meg med juletallerken fra Fjordland, og så brukte jeg hele ettermiddagen og kvelden på å åpne pakkene mine. En nå og en da..og var ikke ferdig før langt utpå kvelden.
Jeg fikk utrulig mye flott, og med unntak av litt godterier var det kun ting som jeg har bruk for under treet mitt i år. Alt fra klær, gavekort og blomst til turmat og kjøkkenting. Og det som jeg ble aller, aller mest glad for kom fra guttungen – nemlig CK-koppen for 2024 OG en airfryer. Oh lykke si bærre æ!!

Tja.. det var litt kjapt om min desember. Formen er rimelig grei nå, sjøl om jeg hoster og ræmjer litt enda. Og så er jeg sabla sliten hele tida – men akkurat det har jeg vært i mange, mange måneder, så jeg trur at det er en medvirkende årsak til at jeg flata totalt ut når jeg først ble sjuk.
Nå er det jo enda ei bittelita uka igjen av måneden – og året – så i teorien kan jo hva som helst skje. I dag skal jeg til brorsan å spise middag, noe jeg gleder meg veldig til. Og i mårra er det tradisjonen tro selskapeligheter hos fredagsdate-venninna mi utpå ettermiddagen.

Men nå skal jeg kose meg med litt kaffe og godterier mens jeg leser årets nyinnkjøpte juleblad og venter på at det skal bli middagstid.

Ha en riktig flottersfin dag videre da alle sammen..så sees vi etter hvert.

 

8 kommentarer
    1. Jeg håper du henger med her inne 🙂 Må kanskje få i gang en liten utfordring eller noe liknende igjen, så blir det litt moro :-)Jeg sliter jo med tida jeg, i forhold til bloggen. Den strekker ikke til 😮 Men hjelper litt med en “plan”. Så en utfordring hjelper. I tenkeboksen 😀

    2. Så bra at du har kosa deg endel på tross av at du blei syk! Å – julehefter har jeg ikke i år…. knurr……! Kos deg videre, vennen <3 klem

    3. Så kjedelig at du ble syk akkurat når du hadde muligheten til å jobbe litt.😨
      Godt å høre at julefeiringa ble fin tross alt og at det lå mye fint under treet i år.🎄🎅🏻🎁
      Riktig god bedring og fortsatt God Jul!🎄🎅🏻🎁

      1. Ja dessverre ble det sånn, og ingen ting å gjøre med det heller. Og kosa meg har jeg jo gjort i massevis 🤗
        Tusen takk for det 🥰 og ei riktig god jul videre til deg også 🤶🎄🎅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg