DAG/DEL1 av GUDANE VEIT HVOR MANGE..

Yepp.. i dag er påska offisielt over – og jeg har store planer om å ta litt seriøse grep når det kommer til ega helse nå. Det er jo ikke til å legge skjul på at jeg har levd på et mer eller mindre tilnærma Sukker kick – sugar rush i ikke bare månedsvis, men faktisk år nå..

..fordi det er så sabla mye enklere – og ikke minst billigere – å kjøpe “søppelmat” full av sukker, i stedet for å bruke bittelitt mer økonomi – og ikke minst tid på å finne ut av hva det egentlig er jeg bryter i kjeften.. Og med tanke på at jeg på grunn av den Gastric Bypass-operasjonen jeg hadde for ca 10 år siden, får sukkerdumping anna hver gang jeg spiser noe søtt, er det jo en totalt sykt & idiotisk måte jeg behandler kroppen min på.

Så i dag skal jeg faktisk starte på veien tilbake til der jeg var for et par år sida..
Jeg kommer IKKE til å vri totalt om på levesettet mitt med én gang, for det verken klarer eller ønsker jeg. Men planen er å starte nå med å slutte å spise kjeks med alt for mye sukker, sjokolade eller anna snop til daglig. Klarer jeg meg frem til lørdag i første omgang nå, så vil jeg faktisk bli temmelig stolt av meg sjøl.
Kari med bloggen kariengesvik fortalte i et innlegg at hun sleit med abstinenser etter å ha spist for mye sukker – og den der kjenner jeg igjen.. så jeg gleder meg til å komme meg av sukkerkjøret – men fy farao som jeg gruer meg til søthungeren setter inn…

Ha en flotterfin dag, folkens – her blir det en sukkerfri tur ut i godværet, hihi 😉

16 kommentarer
    1. Jeg gjorde det samme i påsken. Gikk av kjøret.. har dyttet sjokolade i månedsvis. Må ble det litt frukt i stedet for. Jeg må HELT av, sånn LITT sjokolade pr da, en rute etc funker ikke 🙄

    2. Siden du nevnte kjeks, så fikk jeg plutselig så lyst på det, så da kunne jeg ikke kommentere før jeg hadde funnet kjekspakken jeg visste at jeg hadde liggende 😉
      Men sånn ellers så skjønner jeg deg veldig godt. Det er ikke bra å leve på søtt og usunt, når man i tillegg er klar over hvor galt det er. Jeg heier på deg ♥♥
      Jeg har en venninne jeg rett som det er går på kafé med. Ofte har det vært sånn at jeg har valgt noe søtt, siden hun har gjort det, og så har jeg gjerne angret, fordi jeg egentlig hadde mer lyst på et smørbrød. Så nå har jeg begynt å heller ta det smørbrødet. For egentlig er jeg mer glad i salte ting enn i søte ting. Og så føles det så mye bedre etterpå 🙂
      Ha en strålende fin sukkerfri tur, og dag ♥ Motivasjonsklemmer sendes ♥

      1. Hihi..lurt å vente med kommenteringa da, ja 😉
        Og det er akkurat det – jeg veit jo at det ikke er bra.. og egentlig vil jeg jo ikke ha en så usunn livsstil. Det er uhyre sjeldent at jeg går på kafe, men skal virkelig prøve å bli veldig flink til å velge noe annet enn det søte som ligger å byr seg frem..
        Takker så mye for oppmuntrende og positive ord 🥰 Klemmerz

    3. Det har vært mye sukker og usunn mat her i lang tid også, og begynte en ny hverdag. Påskesnasket er borte, og nå blir det tilbake til middelhavs dietten, som jeg av erfaring vet får kroppen min til å føle seg bedre. I morgen begynner jeg på bortekontor igjen, og da får jeg også rørt mye mer på meg enn jeg har gjort de siste to årene. Ha en superfin tirsdag uten sukker å sånt 🥰

    4. Nå er det slutt på så mye sukker her også ☺️
      Jeg er så heldig at jeg kan klare meg med et par ruter, men det klarer ikke han jeg bor sammen med 😉 Så jeg forstår problemet 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg