ALS – LIVSVIKTIG FORSKNING

Heisann i kveldinga alle sammen. Dagen min har vært helt grei den. Har holdt meg hjemme og for det meste brukt tida til ei blanding av huslige sysler, SoMe, spising og hobbyer.
Nå begynner det sakte men sikkert å lakke og li mot kveld og natt her, men før jeg setter punktum for denna uka og stenger ned her, tenkte jeg at jeg ville dele noe veldig viktig med dere.

Mange fikk nok med seg innlegget mitt ALS – i dødens grep. Del 1 – det hele begynner  om bestevenninna mi og mannen hennes, Ivar som har fått den forferdelige sykdommen ALS?

Ser ut til at kar´n kosa seg bare værre ute på tur sammen med flotte folk.

Vel, jeg har sagt at jeg skal følge livene deres i årene som kommer, så oppdatering om dem kommer etter hvert. Men det betyr ikke at jeg ikke kan prøve å slå et slag for å skape litt blest og få oppmerksomhet for sykdommen i andre innlegg også.
Jeg regner med at samtlige som har forstått at dette er en 100% dødelig sykdom, skjønner at livene til de som har fått diagnosen – og som vil få diagnosen i fremtiden, avhenger av at forskninga kan fortsette. Kanskje, bare kanskje vil det komme en kur til slutt. Men det er nå engang sånn at det koster. Og selv om jeg i utgangspunktet ikke er den som flyr kjappest til når det kommer til å støtte organisasjoner, fordi man er seg sjøl nærmest og dessverre lever til tider bokstavelig talt fra hånd til munn, syns jeg dette er noe av det mest fornuftige jeg kunne tenke meg å støtte. Skal selvfølgelig ikke lyge – jeg hadde nok ikke sett på det på samme måten om det ikke hadde vært en nær venn som var blitt ramma. Men det tror jeg er en veldig normal, menneskelig situasjon.

Uansett grunn – jeg har faktisk vist min støtte nå via Vips, og jeg håper så inderlig at flest mulig av dere der ute også kunne tenke seg å gi en liten slant. Det forventes ikke millionbidrag, men dere veit – ei krone her og ei krone der. Og det er fullt mulig å donere flere ganger gjennom året om man ikke har mulighet til det store beløpet på én gang.

Legger ved en kommentar jeg fikk på innlegget mitt fra ALS-Norge.

ALS er grusom og lidelse ingen kan forestille seg uten å vært der selv. Ventesorg, krise og kaos er følger og jeg har kjempet siden 2007 og fått i gang all forskning i Norge, pr. i dag er det ingen kur dessverre”

Støtt forskning på konto nr 1207 25 02521 💜 vipps 10282💜

les om oss her : http://www.alsnorge.no

Ta vare på dåkker sjøl og hverandre no.. og så håper jeg at flest mulig vil dele detta innlegget – for denna forskninga er i ordets rette betydning livsviktig.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg