BEVARES FOR EN TUR…

Heisann folkens..da er jeg kommet meg frem til målet mitt for turen..og jøssenavn for noen dager de to siste døgnene har vært..djiiizezzz si nu bærre æ!!

Må starte først nå med å be om unnskyldning for at jeg ikke har svart på de koselige kommentarene jeg fikk på forrige innlegg..men hodet mitt har vært okkupert meg alt mulig annet rart.

Som jeg skrev om sist, daua jo doningen for meg..men jeg fikk jo start på han igjen, og alt var bare fryd og gamen. Kjørte videre oppover landet, og knipsa litt bilder hist og her.

 

 

 

Til slutt endte jeg med å parkere på Saltfjellet natt til søndag. Det var ikke så veldig kaldt i gradene der..ca – 4, men det var skikkelig med vind som gjorde det en smuuule kaldere..

 

.. samt snykov som piska på bilrutene..med andre ord et skikkelig vær for å korre seg godt ned i soveposen og bare sløve med ei god bok og litt lørdagssnop 😉

 

Og søndag mårra starta bra..laga kaffe og frokost inni bilen, for isvinden og snykovet hadde jo ikke gitt seg.

 

Men så var det slutt på morroa..for da jeg skulle starte bilen, sa det bare “klikk” på nytt igjen. Svarte også!! Da var det opp med panseret og på huet nedi motorrommet igjen. Ledninga det er snakk om  er festa med en kabelsko  og den var begynt å bli “slarken”..men heldigvis, etter et par forsøk med å få ledninga skikkelig fast igjen, fikk jeg heldigvis start.

Så jeg farta videre, men hadde den svartens startmotoren i tankene hele tiden..og det resulterte i at jeg lot bilen stå å gå  hver gang jeg stoppa for å ta bilder..eller fixe kaffe..eller gå på do. Yeppz..tok vekk litt av gleden med å kjøre, det..men naturen var i alle fall like vakker uansett  den =) 

 

 

 

 

Da jeg kom så langt at jeg skulle ta ferga fra Bognes til Lødingen, MÅTTE jeg jo la Buster få hvile..og yepp..visst farsken slo han seg vrang da jeg skulle av ferga igjen. Så da var det bare å hive seg til igjen da..og var garantert en skue der jeg løp att og frem og krøp halvveis ned i motoren som en anna gærning =D Men fikk nå start til slutt..og begynner å innse at den kabelskoen MÅ skiftes ut snart.. 

Vél over på Hinnøya igjen, gjorde jeg unna et ærend først  før jeg kursa meg videre mot øya mi. 

..jo nærmere jeg kom hjemover, jo værre ble været..har bare en ting å si om dette..ikkje tvil om at æ e heime i nord-Norge, hehe =P

 

Siden det nå var søndag kveld, fant jeg ut at jeg skulle ha ei siste overnatting i bilen, sånn at jeg kunne stoppe på en butikk og handle med meg litt mat før jeg var hjemme..

Så jeg stoppa ca.5 minutters kjøring fra Sjøvegan og sov der i natt..og ka farsken trur dåkker skjedde i mårres??? 

Yepp..Buster streika..igjen!! Og denna gangen nekta han plent å spille på lag. Så etter nesten en times intens jobbing, og all verdens forsøk på å klemt den jækla ledninga fast, måtte jeg krype til korset og sende bud på NAF-veihjelp. Da var jeg mildt sagt blåfrossen på fingrene.. Og siden dette er nord-Norge med sine avstander, tok det nesten 2 timer før kar’n dukka opp.

Den tida brukte jeg til å lage meg frokost  spise, lese og bare sløve bak i bilen..Var som sagt ganske småkaldt, men jeg har heldigvis utstyret i orden..og fikk jaggu varmeni ffingrene også  bare blodsirkulasjonen begynte å fungere igjen  hehe =P

 

Da fyren endelig kom, forsøkte han først med å gi meg vanlig starthjelp – men til ingen nytte. Så fikk jeg han til å holde på innslaget mens jeg prøvde å starte..men nei. Da henta fyren ei metallstang som han kakka borti starter’n med, mens jeg vrei på nøkkelen..og YEEEEY..der starta faenskapet =D

Så da var det å takke pent, og tøfle seg videre..men gjett om at bilen fikk stå å gå på tomgang mens jeg var innom butikken  hehe =) 

Og endelig..utsikt ned mot nabobygda mi..og nesten hjemme.. <3 

 

Og nå står Buster godt parkert på utsida, og der står han godt til jeg gidder å få bytta den kabelskoen. 😉 

Ellers har jeg brukt ettermiddagen til å rydde og sjaine litt her, så jeg kanskje kan trives ei stund..men kjenner på kroppen at jeg er en smule sliten, så nå skal resten av ryddinga få være til i morgen, og jeg akter å hengi meg til seriøs kveldssløving. Har fyra i ovnen  og akter å kose rævva av meg med et glass vin eller to, og kanskje se om jeg finner en film å glo på..

 

Ha en flottersfin kveld nå da, alle sammen <3 CU =) 

 

#natur #naturbilder #biltrøbbel #startvansker #veihjelp #hjemmeigjen #kveldskos #vin 

 

14 kommentarer
    1. Velkommen hjem. Hjemme i huset på øya du nå da eller? For en tur og ikke starte bilen på slike avstander. Himmel og pannekake. Du er den tøffeste dama jeg vet om så det er sagt. Tenk om mobilen også streika uti i vildmarka der…åååå…ble dårlig bare å lese om det. Du er tøff. Får til ting. Herlig, Helene sjekker inn 🙂 God natt …kos deg i kveld.

    2. solliv: Takk for det..ja nå er jeg i huset på øya..og håper å klare å slå meg til ro her, ei stund =) Hehe..du skal nå ha mange slags takk for det..men skal innrømme at jeg er nå litt skeptisk selv også, av og til….særlig med tanke på at mobilen kan streike.. Men satser på at det går bra – og at det er ei mening med alt, her i livet =) Takk for det..og ei riktig god natt til deg også <3

    3. MJmettejosteinsdatter: Takker så mye for det =) Tja..MÅ jo nesten klare litt sånn sjøl, hvis jeg og Buster skal komme oss i mellom =D Og å overnatte på Saltfjellet nå, er ganske kjekt det..da slipper å ha mange andre folk som “forstyrrer” kveldsroa, hehe 😉 Takk for det =)

    4. Herlighet…godt du er handy…du får det til..det du vil…Litt av et eventyr…Ser og høres så koselig ut å ha soveplassen bak i bilen….tommel opp! Selv om vi har litt bedre komfort en deg da…hihihi..Så bra du kom deg hjem…og du har det huset ved vannet enda eller?? Kos deg masse! Flotte bilder fra turen din!

    5. velkommen hjem,du har hatt litt av en tur,her klager vi over kulda når vi stiger ut av senga om morgenen ,mens du lever,spiser og sover i bilen hi hi ,men nå unner jeg deg noen rolige dager hjemme og en varm heim å kose deg i når vinterkulden biter ute

    6. Tror du må være av sigøynerblod! Godt du kom hel hjem igjen, så lenge det måtte vare denne ganga … sitter her og småfryser i stua jeg, og synes det tar veldig lang tid før vedovnen får litt fres over seg. For stor stue sannsynligvis. Burde heller bosatt meg på badet! 😉 Ønsker deg en fin dag.

    7. Toini: Ja jeg er heldig som får til å gjøre så mye selv som det jeg gjør..og jeg prøver å stadig utvide horisonten, hehe =) Ja visst er det kos..om enn litt trangt av og til 😉 Nei det lille huset leide jeg bare, og måtte si opp der da jeg dro..så nå er jeg i huset etter mora mi =) Takker så mye for det =)

    8. fruensvilje.blogg .no: Takker for det =) Hehe..ja man venner seg kjapt til lave temperaturer når man fyker imellom slik som jeg gjør..men moillkoser meg nå da jeg er innomhus igjen 😉

    9. Marit: Ja vet du, jeg er av både flyttsame og tater-slekt, så det er vel ikke så rart at jeg er som jeg er 😉 Men nå skal jeg virkelig gjøre en innsats for å holde meg i ro..sist holdt jeg faktisk 7mnd på samme sted..så får vi se om jeg slår det, da..hehe =P Uffda..ikke noe kos å fryse når man er inne, da..men håper da den ovnen får farta på seg =) Takker så mye for det, og en fortsatt fin dag videre til deg =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg