JAGGU ER DET LIV, GITT..

Heisann i kveldingen..eller rettere sagt natta, folkens..og takk for sist =) Yepp..det ER liv i ho gamla enda, hehe =P 
Det er jo veeeldig lenge siden forrige innlegg, og jeg må bare innrømme at det har skjedd så innmari mye i livet mitt de siste 2,5 mnd, at jeg nesten ikke har rukket å puste i mellom slagene..og livet mitt har absolutt IKKE tatt den vendinga jeg hadde sett for meg i midten av august, da jeg pakka snippsekken og staka ut kursen sørover..

Jeg dro jo med det for øyet å skulle flytte sammen med søstera mi – og være litt behjelpelig med barnebarnet hennes som var ett år i august..siden dattera hennes ventet nummer 2 i midten av september. Jo dærsken..hadde knapt kommet med nedover, før babyen fikk fart på seg – og søstersen ble bestemor til ei nydelig, lita pia – som da var født nesten 3 uker før tida. Alt var bra med både mor og barn, heldigvis – og gjett om guttungen på knapt året, ble kjempenysgjerrig på den lille søstera si =)

Og så langt, alt vél..men etter det, kan jeg trygt si at jeg har hatt en vanvittig turbulent periode, og i ærlighetas navn, er det bare staheta som har forhindra meg fra å fly hylende avgårde i et vanvidd..men av motgang blir man jo sterk, heter det – så akkurat nå føler jeg meg som reine sumobryteren, LOL =P

Stort mer enn det hverken kan eller vil jeg si akkurat nå..det kommer nok litt mer forklaring på en del av tingene etter hvert – i andre innlegg..for dette er mest ment for å teste ut det nye designet mitt, og gi et lite livstegn fra meg. Men ja – jeg har planer om gradvis å begynne å “terrorisere” dere litt igjen..selv om jeg ikke har gjort meg opp noen formening om hvor hyppig angrepene fra meg kommer til å bli, hehe =D

I alle fall..jeg er nå her – og legger ved et bittelite knippe av bilder fra de siste månedene. De av dere som følger meg på Instagram, har nok sett en del av de tidligere – men pyttsan..det får stå sin prøve det 😉

 

Første stedet jeg havna da jeg dro sørover, var da i Sarpsborg..en skikkelig koselig by å tusle rundt i – og kose seg med litt kaffe på varme sensommerdager, og titte litt på bylivet =)

 

Fredrikstad viste seg også å være en flott by..selv om jeg ikke har bodd der, da (enda, hehe) <3

Ut på farting – med trofaste Buster..her er vi på ei parkering, ikke langt unna Vøringfossen.
Var IKKE bortom selve fossen å titta..det får bli en annen gang =)

 

..og dette er et eller annet sted utenfor Odda (meine æ d va…)

Rundt om kring på Haukelifjell =)

Et eller annet sted før Låtefoss, når man kommer fra Haukelifjell..

..og så selve Låtefossen, da =D

Dette og de to neste, er fra Hardangervidda <3

 

 

 

Og dette er rett før Geiteryggen Turisthytte ved Hallingskarvet nasjonalpark =)

Vakre Aurlandsfjellet i Sogn & Fjordane <3

..så var jeg plutselig østafor igjen..et lite glimt av Finnskogen 😉

Kaffekoz med søstersen – et eller annet sted i Østfold.. =)

..så var man jammen avsted igjen..denne gangen på tur langs Tindevegen, som går mellom Årdal ved Sognefjorden og Turtagrø, vest i Jotunheimen =)

Natt på Sygnefjell, i Sogn & Fjordane <3

Nysnø i fjellene over Odda..var en smuuule kjølig den natta, hehe =D

 

Dette og neste bilde er fra Bøyabreen ved Fjærland. Den ligger så flott til, at man kan kjøre nesten helt bort til den =)

 

..Måløy.. var å skulle besøke bestekompisen som ligger med båten der – meeen..livet skjer – og jeg måtte returnere til Sarpsborg før jeg fikk gjort meg ferdig med besøket der..dessverre. Men det er ikke første – og garantert ikke siste gang jeg beveger meg dit..så det, så 😉

Så var man tilbake i Sarpsborg, da..for et bittelite øyeblikk..

Måtte jo forevige litt mer enn bare vakker natur der, da =)

Og så – helt sånn plutselig – ble det flytting igjen..denne gangen til Risberget utenfor Kirkenær i Grue, Hedmark..
Er ei koselig, lita stue dette..

Med flere små, søte buer og skjul som hører med.
Men det er ikke jeg som leier..bor her sammen med søstersen for å være til litt hjelp og støtte ei tid fremover..


 

Og i mens tar jeg da litt bilder – som årets første snø utenfor her =)

Den snøen forsvant stort sett over natta, da..og nå nyter jeg utsikt som dette, rett utenfor døra <3

Og bare noen kilometer unna, kan jeg nyte dette..vakre Frysjøen <3

Så som dere ser, har det vært litt farting, og jeg har fått sett en hel masse.
Men det å bo – og å slå seg til ro, ser ut til å være lettere sagt enn gjort. Som jeg skrev her ovenfor, så bor jeg pr i dag sammen med søstera mi..men jeg kommer jo IKKE til å gjøre det for evig..så hvor lenge jeg blir her – og hvor jeg havner etter det – aner jeg ikke.. Men nå som jeg er begynt å blogge litt igjen, blir dere jo å få vite det etter hvert, hehe..

Ha en riktig fin kveld videre, da..og natti-natt, alle sammen =)

 

#nyttdesign #oppdatering #bilder #naturbilder #fotograf #takkforsist #turbilder #flytting #by #natur #roadtrip

16 kommentarer
    1. Koselig at du er tilbake. 🙂 Tåler godt å se bildene dine her også. Og det var en del jeg ikke ut sett.
      Håper du kan få nyte høsten nå. Fint sted dere bor. 🙂 God klem fra meg <3

    2. det var jammen meg koselig å få besøk av deg igjen her på bloggen ,og ja du har virkelig fartet ser eg :=) og så Måløy da ,er jo der jeg vokste opp og mine foreldre bor der,litt i underkant av 2 timer fra her jeg bor :=) skulle vist det hvet du så hadde jeg kommet og treft deg hi hi .
      Blir spennende å følge deg videre,men samtidig håper jo jeg att ting ordner seg så du får deg et eget sted å bo så du kan slå deg litt mer til og trives,et sted nær din søster kanskje ,men enn så lenge så er det koselig der du bor nå sammen med henne .
      Reisen din i bilder hadde jeg og mannen for få uker siden,da kjørte vi til min søster på Sandnes og turen gikk via Voss,Øystese,Hardanger og alle dei flotte fossane .ha en fin dag da

    3. Hei på deg!
      FLott å høre fra deg igjen her inne 😀 Og du har virkelig fartet en del kan man si. Masse flotte bilder har du her og bildet av Låtefossen var trolsk 😀
      Håper det ordner seg så du får din egen plass å bo etter hvert – men koselig å hjelpe søs og bo litt der 🙂 Ønsker deg gode dager!

    4. HeidiElise: Takk for det, du 🙂 Ja her er det flott, så nå krysser jeg fingre og tær for en god høst..og mye blir vel hva man gjør det til selv =D Stor klem tilbake <3

    5. fruensvilje.blogg .no: Takk-takk..kjekt å være tilbake =) Tro meg, jeg tenkte på deg da jeg var i Måløy..men som sagt, så måtte jeg dessverre dra derifra kjappere enn jeg hadde tenkt.. Men plutselig en dag er jeg på de traktene igjen, vettu..og da hadde det vært koz å treffes =D Ellers er jeg faktisk like spent og nysgjerrig på hva som skjer videre i livet mitt.. Vil jo gjerne slå meg litt til ro, men tenker at alt skjer av en grunn.. Så koselig at dere hadde en så flott tur, da..i det fantastiske landet vårt =D En kjempefin dag til deg også =)

    6. MJmettejosteinsdatter: Takker for det..trivelig å være her igjen =D Og er ganske glad for alt det vakre jeg har fått sett på den forholdsvis korte tiden..og selv om jeg har lyst til å få noe for meg selv, har jeg det virkelig ganske bra like vel =D Takk så mye for det =D

    7. Så mange fine bilder! Og for ei farting på deg da, blir jo helt svett av å prøve å følge med! Koselig å se deg her inne igjen. Håper du stikker innom litt oftere fremover og “terroriserer” oss med de flotte bildene og den morsomme skrivinga di.

    8. Marit: Tusen takk for det =D Hehe..ja jeg liker jo å farte imellom, men av og til er vel turboen min liiitt vél mye innkobla 😉 Men skal prøve så godt jeg kan å ha litt mer kontinuitet i terror-blogginga mi =D

    9. Så koselig å se deg her igjen! og godt å høre det er liv i deg…og at du har farta litt i sommer…det er jo det du liker…..:-) Håper du har det bra, og blir godt å følge deg litt fremover igjen….Flotte bilder! Ha en god ny dag!

    10. Toini: Takk så mye for det..kjenner at det er greit å være tilbake på nett igjen =D Og ja, du har rett i at jeg liker å farte rundt, så jeg har kosa meg, jeg =) Ellers har jeg det bare fint, og skal virkelig prøve å bli flinkere til å blogge, hehe =) Takk-takk, og en fortsatt fin dag videre til deg =D

    11. Så koselig…herlig å se deg igjen. Bodde ikke din søster i Fredrikstad da? Mener å huske det. Mye som skjer hos deg da. Har savnet deg vet du. Så håper du er litt mer på blogg nå, hehe….liker bloggen din. Bor du ikke i den den hytta nord lenger? Hører fra deg 🙂 klem.

    12. Hi-hi, må le av deg 🙂 Du har ikke mye “ro i rumpa” 😀 Farter avgårde 😀 Koselig i Sarpsborg, og Fredrikstad bra også 🙂 Kos deg hvor enn du er i verden 😀

    13. solliv: Takk så mye for det, du =D Joda, hun gjorde det..men så gikk ikke forholdet hun var i, særlig bra..og dermed flytta hun på seg. Og jeg flytta da fra den lille hytta i nord, i august..så ja, det er mye som skjer i livet mitt =) Og nå satser jeg på å gradvis bli mer aktiv på blogginga igjen =D Klemmerz fra mæ t dæ =D

    14. frodith: Hehe..nei den rumpa mi er visst ikke laga for alt for mye ro i lengden =P Men det er jo ganske kjekt å få sett så mye av landet vårt, da ;D Takk så mye for det =D

    15. Margrethe: Takker for det, snuppa..det er godt å være litt i siget igjen =) Og tuuuusen takk for omtanken..for joda – klemmer kan være god medisin å ta med seg, det <3 Klemme-klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg