SØNDAGSKOPP, TRENING, HAGL OG NY TATOVERING..

..sett sånn..da har jeg jaggu kommet meg igjennom store deler av denne dagen også, og tenkte å gi dere ei lita oppdatering..ikke mange bildene i dette innlegget, akkurat..men det får stå sin prøve 😉

Har hatt fritt i to dager nå – og gleder meg veldig til å kunne komme meg på jobb igjen..til nå, er jeg satt opp på vakter i mårra og tirsdag, samt lørdag og søndag..så da blir det nok av dautid til uka igjen..

Fridagen i går, brukte jeg til…absolutt ingen ting!!. Kroppen nekta rett og slett å gjøre noe som helst. Var så trøtt og tappa for energi, at jeg hadde store problemer med å sette beina foran hverandre. Så derfor var jeg bare hjemme og sløva, spiste og sov..og holdt fokus på å hente meg inn litt…kjenner jo at det har gått rimelig mye i ett nå den siste måneden, etter at jeg starta å jobbe. Så lenge jeg er heldig og får ha vakter, går dagene til jobb, trening, spising og soving. Kanskje ikke mye til livskvalitet i manges øyne, men jeg syns det er utrulig deilig å få være i så mye aktivitet at jeg ikke har overskudd om kveldene til å sitte aleine og bare tenke tull, hehe 😉 …at fridagene er pyton i så måte, er ei anna sak..

I dag var jeg oppe litt over 8 .30..noe som er ganske seint til meg å være. Det regna og blåste ute, så jeg valgte å ta frokosten inne..og da fant jeg frem søndagskoppen min =) Det er en nusselig, liten kopp søstera mi laga til meg for mange år siden – nærmere bestemt i 2004.. Er så glad i den koppen, at den kommer stort sett bare frem på “fin-dager”, hehe =P

Flott, ja?

 

Etter frokost, ble det en solid runde på treningssenteret. Har lagt meg til en vane å ha minimum én – gjerne 2 dager mellom hver økt – for da kan jeg kjøre et litt tyngre program enn jeg gjorde tidligere, da jeg var innom nesten hver dag.

Og vél hjemme igjen, var det såpass godt vær at jeg satte meg ei stund ute på verandaen med en god lunsj og litt kaffe..men mens jeg satt der – trakk det opp til styggevær igjen – og det begynte jaggu å hagle.

 

Gjorde ikke så veldig mye, da jeg satt inntulla i fjellduken min – men likevel..var ikke noe særlig koselig, for alt rundt meg ble søkke vått..

Så nå sitter jeg godt korra opp i sofa og bare koser meg…og trur nok jeg blir å holde meg her ei gooood stund, hehe =)

Ellers vil jeg viser dere den nyeste tatoveringa mi <3 
Tok den på fredags kveld, etter at jeg var ferdig med jobb og trening. Hadde fått time hos en utenlandsk gjeste-tatovør som var på det tato-studioet jeg vanligvis bruker..og jeg er suuuuuuuperfornøyd med arbeidet han gjorde <3

 

Tallet 20 symboliserer både alderen på guttungen min – og antall øyenstikkere jeg har på kroppen..én for hvert år guttungen har fylt til nå =D
…og ja – jeg akter å fortsette med å få en ny øyenstikker for hvert år som kommer også..selv om ikke de blir like store som denne, hehe..blir nok mer i den utforminga og størrelsen jeg har nede ved den ene tommelen her på bildet 😉

Da gjenstår det bare å ønske dere alle sammen en flottersfin søndag videre. Kjenner dessverre at energinivået enda er i laveste laget her…så jeg tror nok jeg kommer til å klappe igjen laptopen igjen nå – og bare konsentrere meg om å lade batteriene mest mulig til i mårra 😉

#fridag #søndag #kopp #kaffekopp #søndagskos #trening #uvær #hagl #tatovering #tattoo #kroppskunst 

16 kommentarer
    1. Fin tatovering 🙂 Så gøy du har så mange! Greit med litt fri, men fint å ha en jobb også 🙂 Godt å ha den følelsen at man VIL jobbe 🙂

    2. Så flott den tatoen var! har du så mange som 20 stk av den…herlig…og du må ha en god søndag…med forhåpentligvis fint vær..uten hagl…

    3. Absolutt ingen ting på en fridag kan være fint..men å være helt tom for energi er jo ikke så ok .. Håper du får lada deg opp litt igjen :)) Ser stilig ut den tatoveringa ..og artig at ting/tall en får “gravert inn” har en “mening” også :)) Ønsker deg ei fin kommende uke <3<3

    4. det er viktig å ha tid til å hente seg inn igjen ,er jo en grunn for att vi har blitt uføretrygdet,så innimellom er det best å lytte til kroppen ja :=) Den koppen var nydelig ,ja den må du ta godt vare på,også hagl da,vi er bortskjemt med fine dager så det er lett å glemme att også vi kan få snø ennå,men håper inderlig ikke det for jeg har plantet ut sommerblomster og sådd grønnsaker hi hi

    5. Så søt kopp!
      Jeg tenker at livskvalitet er like mye å gjøre det beste ut av situasjonen man er i som å ha alt i livet. Og jeg tror du er flink til å finne kvelitet i ditt.
      Ha en god uke, vakre! Klemmmmmm

    6. frodith: Takk-takk =) Ja jeg er vel egentlig det man kan kalle hekta, når det kommer til tatoveringer, hehe =P Helt sant..og gjett om jeg er glad for å ha en jobb jeg trives med =)

    7. Toini: Tusen takk =) Ja jeg syns det er litt moro – og spesielt – å markere fødselsdagen til guttungen på kroppen..blir liksom en vandrende kalender, jeg..hehe =D Takk for det..søndagen ble helt ok,den..holdt meg inne – og holdt på å sovne på sofa klokka 8 i går kveld..tji-hiii =P Ha en super, ny uke =D

    8. annebe: ..helt sant..godt med ingen ting..så lenge man har energi til..eeeh..ingen ting..jah..hehe =D I dag kjennes alt mye bedre ut – og jeg er klar som et egg for en ny arbeidsdag 😉 Takk for det =) Ja jeg syns det er moro å markere fødselsdagen til guttungen på en sånn måte…bare tenk når han er 50 – og jeg 80..hihi =D Takker for det – og ei riktig god, ny uke til deg også =) Klemz <3

    9. fruensvilje.blogg .no: Det er helt sant..og av og til er det så lett å glemme nettopp det – at det faktisk er en grunn.. Men i dag er jeg “oppe og går” igjen – og gleder meg til å ta fatt på en ny arbeidsdag =) Ja gjett om jeg skal ta vare på den..sånne ting er gull verdt =) Huff ja..man er nok ikke trygg for styggeværet, uansett hvor man bor – så jeg krysser fingrene for at du ikke får ødelagt det du har planta ut. Ha ei flott, ny uke =D

    10. Ei_heks: Ja ikke sant? Er gull verdt for meg, den =) Takk så mye for at du sier akkurat det..for det har faktisk mara meg ganske mye i perioder, at måten jeg velger å gjøre ting på – “plager” andre…jeg mener – så lenge jeg trives med måten jeg gjør ting på, hvorfor forandre på det da? Takk for det – og ei god,ny uke til deg også =) Klemz <3

    11. Måtte le når jeg leste svaret ditt, for blikket gled opp på det jeg hadde skrevet: “kvelitet” gitt. Fingrene flyr noen ganger for fort når jeg er engasjert.
      Så lenge man ikke plager eller bruker andre, synes jeg man skal få ta egne valg. Spesielt de som ikke er A4! Jeg beundrer det hos mennesker. Sønnen min har også en styrke der.
      Men på en av turene dine synes jeg du skal styre Kongen i retning av Osloområdet. De har spesielt god kaffe her, har jeg hørt! 😉
      Og tatoveringene er en rørende gest til sønnen din. Mine får nøye seg med noe helt annet. Jeg er livredd sprøyter! 😀 😀 😀 Men hvorfor øyenstikkere?
      Nyt dagen på DIN måte, vakre! Klemmmmm <3

    12. Ei_heks: Beklager seint svar…har vært mye styr det siste døgnet..tung dag på jobb.. Er så enig, så enig i at man skal få ta egne valg, så lenge det ikke går ut over andre.. Hehe..ja tenk..tror så gjerne kaffen er god i det området..så hvem vet..kanskje en dag 😉 Det var nå koselig å høre – for det er en hyllest til det kjæreste jeg har, hver gang jeg får en ny øyenstikker på kroppen..og hvorfor akkurat det? Vel..jeg har bestandig vært glad i øyenstikkere – siden jeg så den første, store, blå sitte på håndtaket på ytterdøra vår..da var jeg veeeldig lita..så den minner meg om barndommen, samtidig som de er de vakreste og mest spesielle – og misforståtte – skapningene jeg veit om =) Så de betyr noe helt spesielt for meg – akkurat som sønnen min <3

    13. Ikke tenk på det. Sånn er det for mange av oss!
      Øyenstikkere er fasinerende og vakre. Når jeg var barn både beundret jeg og fryktet dem. Rykte gikk jo om at de hadde navnet av en grunn, men samtidig var de så vakre med de glinsende fargene. Som små levende helikoptre!
      Sønner og døtre gjør gjerne det! <3

    14. Ei_heks: Joda..er vel det, vil jeg tro =) Ja det var jo det jeg også vokste opp med – at de var farlige..gikk etter øynene..men tenk, de er jo ikke en gang i stand til å stikke..”kloa” bak på halen er kun for paring..da de låser seg fast i hverandre – hode mot hale..fascinerende <3 =) Ha en super dag videre, da =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg