JOBB..TRENING..JOBB..OG LITT KOSETURA

Heisann alle sammen..da kommer det ei lita søndags-oppdatering fra meg..uka har bare forsvunnet som et husj, og jeg har dessverre ikke fått vært særlig aktiv her inne. Har lest litt blogger, men dessverre har jeg ikke hatt overskuddet til å kommentere..men jeg looover at det blir bedte, bare jeg finner en grei rytme på alt.t

I alle fall, jeg starta uka med opplæring på sykehjemmet på dement-avdelingen på mandag og tirsdag – og de to dagene hadde jeg vel egentlig nok med å fordøye all infoen jeg fikk, hehe 😉

Onsdag var jeg på den andre jobben min som er i nabokommunen vår. Det sto rundvask av stua på agendaen..i tillegg hadde jeg sydd ferdig noen duker og lagt opp noen gardiner som skulle taes i bruk når jeg var ferdig vasket.

 

 

 

Torsdag hadde jeg min første, selvstendige vakt på sykehjemmet – og jeg storkosa meg =D

Fredag var den store trenings-dagen..hadde vært å trent litt tidligere i uka, men denne dagen klarte jeg jaggu å sette to nye, personlige rekorder..tok 50 kilo i markløft, og 60 kilo i knebøy.

 

 

Gjett om jeg var fornøyd med meg selv etterpå, hehe =P

Etter treninga tok jeg meg en liiiten luftetur med kongen..og som dere ser, var det ingen ting å si på været 😉

 

Lørdagen starta jeg som vanlig ute på verandaen i et nyyydelig vær – kunne sitte kun i pyjamasen..

 

Den varme sola begynner å hjelpe på, nå 🙂

 

Det var et fantastisk vær i går, så etter frokost fant jeg ut at jeg skulle kjøre meg en lengre tur. Så jeg raska med meg litt mat, sveiva i gang kongen og satte nesa ut av byen.
Det var fantastisk å kjøre på bare veier – og jeg havna i Raftsundet, nesten 15 mil ned mot Lofoten. Er jo noen sinnsyke fjellformasjoner å se fra den siden også – og her er et lite utvalg =)

 

 

 

 

 

Og så var det dagen i dag, da..som (helt rett) starta på verandaen 😉

 

..før jeg tok enda ei dagvakt på sykehjemme. Jeg trives utrulig bra der til nå, og har bare truffet på hyggelige kollegaer. Men siden det er dement-avdelingen jeg jobber på, kjenner jeg det godt i hodet etter endt dag.

Da jeg kom hjem, slang jeg ihop en liten pizzadeig..og mens den sto til heving, sjaina jeg litt på kjøkkenet og kosta over gulvene – så nå kan resten av ettermiddagen og kvelden gå med til sløving og kos, og lade opp til ei ny uke 🙂

 

..for i mårra skal jeg igjen til nabokommunen og fortsette jobbinga der, og så er jeg for øyeblikket satt opp på to dagvakter..så dette går unna, gitt =)

Ha en nydelig ettermiddag og kveld videre da, alle sammen =D

 

#blogg #søndagsblogg #oppdatering #ukesoppdatering #jobb #fritid #trening #tur #biltur #natur #vakkernatur

11 kommentarer
    1. Fint å se og høre litt hvordan du har det om dagen..følger jo med litt på Fb også da..:)) Jobb, trening og til og med sy gardiner og duker..Godt du tar deg tid til å sette deg ned og nyte den fine naturen, god mat og finværet innimellom også :)) Klem og fin kommende uke til deg <3

    2. annebe: Ja jeg skal nå i hvertfall prøøøve å gi litt livstegn fra meg sånn dann og vann – men jeg satser som sagt på at jeg får ånden over meg litt oftere etter hvert, hehe =) Ser du er innom meg på fjesboka også..koselig =) Ja det har vært nok å henge fingrene i denne uka..og da setter jeg liksom ekstra-ekstra pris på de gode øyeblikkene, både hjemme og i naturen =) Takk for det, og ei fin, ny uke til deg også =) Klemme-klemz <3

    3. Det er full fres på deg om dagen skjønner jeg 🙂 Og da er det ikke lett å få tid til alt nei. Men det er fine tider, med godværet og alt 🙂 Jeg simpelthen elsker våren tror jeg 🙂

    4. Så koselig at du trives..men ikke slit deg ut nå da…Flotte bilder og du må kose deg med de herlige fjellene dine! HA en god kveld og god ny uke!

    5. Å så deilig med en go-start på jobben! Så deilig at du trives der! Herlige bilder fra turene også! Ikke rart du nyter tilsværelsen da! Klemmer <3

    6. frodith: Jada..full fres og stormende jubel, hehe..men det er sabla godt å ha noe å gjøre, selv om det for øyeblikket går ut over andre ting =) Åh jah..helt enig..flotte tider nå..og jeg skjønner deg godt, for våren er jo helt fantastisk, den =)

    7. Toini: Ja heldigvis..jeg har jo jobba litt på sykehjem tidligere, og vet jo fra da av også, at jeg trivdes godt med de eldre..men selv hvor kjekt jeg syns det er, skal jeg prøve å holde det fokuset at jeg ikke styrer for mye..å slite seg ut, gagner ingen 😉 Takker for det..og ja..det skal jeg, vettu =) Takk så mye for det, og ei god, ny uke til deg også =D

    8. Margrethe: Åh ja..det har vært en helt fantastisk start – og noe sier meg at jeg kommer til å fortsette å trives også =) Takker så mye for det =) Ja må nyte når man kan, tji-hi =) Klemme-klemz <3

    9. Skal si du er effektiv! 🙂 Så bra at du trives på jobben, jeg jobba også på dementavdeling for noen år siden. Trivdes godt, men synes mange av de som hadde jobba der lenge var veldig likeglad, og regelrett dritlei av beboerne. De var veldig kjappe til å sette seg på kontoret, bare for å få fred. Det skal jo ikke være sånn … Ønsker deg en flott ny uke.

    10. Marit: Joda..kan bare jeg vil, hehe =P Jeg syns det er utrulig givende å være på akkurat den avdelinga..har jo prøvd meg litt på sykehjem tidligere – og vært innom forskjellige avdelinger – men dementavdelinga er den som har gitt meg mest tidligere også. Men er enig med deg – det er dessverre en del som IKKE burde hatt den jobben.. Takk for det, og det samme til deg =)

    11. Godt å lese og se at du har det bra. Og så fint at du trives med ny jobb, og at treninga går så bra. Du er jammen meg flink! 🙂 Har hatt lite motivasjon til både å blogge, og kommentere selv, så jeg forstår godt det. Måtte inne og vise med kommentarer at jeg er her ihvertfall 😉 Ønsker deg en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg